تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 29 آذر 1390
سلولهای مشتق از مغز استخوان از طریق مکانیسم های پلاستی سیتی در مغز تمایز می یابند

  سلولهای مشتق از مغز استخوان از طریق مکانیسم های پلاستی سیتی در مغز تمایز می یابند

سلول های بنیادی مشتق از مغز استخوان (BMDCs) به عنوان منبعی برای پیوند به رسمیت شناخته شده اند زیرا آنها می توانند به جمعیت  های مختلف سلولی دراندام های مختلف بدن درهردو شرایط نرمال و پاتولوژیک تبدیل شوند. بیشتر مطالعات انجام شده بر روی BMDC به منظور ترمیم بافت آسیب دیده مغزی و یا کمک به بازگرداندن عملکرد از دست رفته عصبی ، با پیوند BMDC به مخچه در پشت مغز صورت گرفته است. در مطالعه اخیر ، یک تیم تحقیقاتی دراسپانیا نشان داده است که BMDCs همچنین می تواند به انواع مختلفی از سلول های عصبی در نواحی دیگری از مغز ، از جمله حباب بویایی با کمک مکانیسم پلاستی سیتی شرکت کند. نتایج این مطالعه در مجله Cell Transplantation  به چاپ رسیده است..
امتیاز: Article Rating
به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress؛ نویسنده این مطالعه دکتر Eduardo Weruaga از دانشگاه سالامانکای اسپانیا گفت : ما برای اولین بار نقش BMDCs را درسیستم عصبی مرکزی از طریق راه های مختلف درحیوانات مشابه بسته به منطقه و فاکتورهای خاص سلولی نشان دادیم."
در این مطالعه ، محققان سلول های مغز استخوان را به موش های جهش یافته ای که از انحطاط جمعیت های خاص نورونی در سنین مختلف رنج می بردند پیوند زدند، سپس آنها را با گروه شاهدی که پیوند مشابهی را دریافت کرده بودند مقایسه کردند.
 آنها افزایشی درتعداد BMDCs همراه با طول عمر در هر دو گروه مورد آزمایش مشاهده کردند ، با این حال ، شش هفته پس از پیوند ، سلول های میکروگلیال مشتق از مغز استخوان درحباب های بویایی حیوانات مورد آزمایش که در آن انحطاط سلول های میترال در حال پیشرفت بود مشاهده شد. اما تفاوتی در مخچه که در آن انحطاط سلولی به اتمام رسیده بود مشاهده نشد.
دکتر Weruaga توضیح داد : "یافته های ما نشان می دهد که محیط سلول های عصبی درحال انحطاط می تواند عناصر عصبی مشتق شده از مغزاستخوان را بکار گیرد ، ما همچنین  برای اولین بار شواهدی ارائه کردیم که BMDCs به طور همزمان می تواند به مناطق مختلف انسفالیک ازطریق مکانیسم های مختلف پلاستی سیتی و تمایز(مثلا به نورون های داخلی حباب بویایی) شرکت کند.
ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه