تاریخ انتشار: شنبه 01 بهمن 1390
سهم 25 درصدي ايران در توليدات علمي زيست فناوري منطقه

  سهم 25 درصدي ايران در توليدات علمي زيست فناوري منطقه

رييس پژوهشگاه ملي مهندسي ژنتيك و زيست فناوري از سهم 25 درصدي ايران در توليد مقالات زيست فناوري منطقه خبر داد.
امتیاز: Article Rating
به گزارش بنیان؛  دكتر صاحب قدم لطفي در گفت‌وگو با ايسنا،‌ اظهار كرد: ايران در زيست فناوري بر اساس شاخص‌هاي اعتباري شامل توليد مقالات، H-index و تعداد ارجاعات بر اساس اطلاعات سايت سايمگو رتبه چهاردهم جهان را به دست آورده و اين در حالي است كه در سال 2010 ايران در جايگاه هجدهم جهان قرار داشته است.

وي تصريح كرد: البته ايران در سال 2009 از لحاظ تعداد مقالات زيست فناوري پس از تركيه و رژيم اشغالگر قدس در رتبه سوم منطقه بود اما در سال 2010 توانست به مقام دوم ارتقاء يابد و در نهايت در سال 2011 ايران موفق به كسب رتبه اول زيست فناوري منطقه شد.

دبير ستاد توسعه زيست فناوري تصريح كرد: همچنين بر اساس اطلاعات سايت سايمگو 25 درصد مقالات زيست فناوري منطقه و يك درصد مقالات جهان در اين حوزه متعلق به ايران است.

لطفي با بيان اينكه مركز منطقه‌يي اخلاق زيستي و ايمني زيستي در ايران راه اندازي مي‌شود، گفت: پژوهشگاه ملي مهندسي ژنتيك و زيست فناوري عضو سازمان يونيدو سازمان ملل است و يكي از مراكز عضو اين سازمان، مركز بين‌المللي مهندسي ژنتيك و زيست فناوري است. ايران به همراه 61 كشور ديگر عضو اين مركز هستند كه در مقابل پرداخت حق عضويت از خدمات پژوهشي و علمي مانند بورس و دوره‌هاي كوتاه مدت آموزشي استفاده مي‌كنند.

رييس پژوهشگاه ملي مهندسي ژنتيك و زيست فناوري تصريح كرد: در اين راستا پژوهشگاه تلاش كرد كه مركز منطقه‌يي اخلاق زيستي و ايمني زيستي با حمايت اين مركز در ايران راه‌اندازي كنيم تا با برند اين مركز به طور مشترك دوره‌هايي در زمينه اخلاق زيستي و ايمني زيستي در ايران برگزار كنيم.

وي ادامه داد: توافق اوليه راه‌اندازي اين مركز پس از سه سال تلاش از مركز بين‌المللي دريافت شده است كه در پژوهشگاه مهندسي ژنتيك و زيست فناوري شكل بگيرد تا از اين پس فعاليت‌هاي مشترك علمي و تحقيقاتي صورت بگيرد.
ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه