سیستم ایمنی دریافت کننده پیوند، بازسازی سلول بنیادی ، بنیان
تاریخ انتشار: دوشنبه 30 آبان 1390
سیستم ایمنی دریافت کننده پیوند بازسازی سلول های بنیادی را کنترل می کند

  سیستم ایمنی دریافت کننده پیوند بازسازی سلول های بنیادی را کنترل می کند

محققان در یک مطالعه چگونگی پاسخ موش با نقص ژنتیکی استخوان را به تزریق سلول های بنیادی مزانشیمی مغز استخوان بررسی کردند.
امتیاز: Article Rating
به گزارش بنیان به نقل از eurekalert،  کنترل پاسخ ایمنی دریافت کننده پیوند سلول های بنیادی ممکن است کلید اصلی بازسازی موفق استخوان باشد.
یک مطالعه جدید درNature Medicine  توضیح می دهد که چگونه انواع مختلف سلول های T سیستم ایمنی بطورمتناوب سلول های بنیادی را برای رشد مجدد استخوان ها و بافت ها تضعیف و تقویت می کنند، که این اهمیت سیستم ایمنی گیرنده پیوند را دربازسازی سلول های بنیادی نشان می دهد.
این مطالعه که در مرکز بیولوژی مولکولی دانشکده دندانپزشکی Ostrow در USC انجام شده است ، چگونگی پاسخ موش با نقص ژنتیکی استخوان را به تزریق سلول های بنیادی مزانشیمی مغز استخوان بررسی کرده است.

تحت شرایط عادی، سلول های T موش یک پاسخ التهابی تولید کرده و باعث ایجاد پروتئین های سلولی اینترفرون (INF) گاما و فاکتور نکروز توموری (TNF) آلفا می شوند که این به سلول های بنیادی حمله کرده آنها را می کشد واز تولید استخوان جدید جلوگیری می کند.

پروفسور Songtao Shi نویسنده این مطالعه گفت: به طور معمول ، سلول های T از ما در برابرعفونت محافظت می کند، اما آنها همچنین می توانند بازسازی سلول ها را متوقف کنند.
ولی ، هنگامی که موش ها تزریق سلول ها یT تنظیمی یا Treg  را دریافت کردند سطح اینترفرون INF - گاما و TNF - آلفا کاهش، نرخ رشد استخوان افزایش و نقص ترمیم یافت.
علاوه بر این، استفاده از داروی ضد التهابی آسپرین در محل نقص استخوان نیز نرخ رشد را افزایش داد بطوریکه BMMSCs ها قادربه رشد مجدد استخوان شدند.
این یافته ها نشان دهنده نقش از پیش ناشناخته سلول های T در بازسازی بافت است.

پایان مطلب/
ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه