تاریخ انتشار: چهارشنبه 22 مرداد 1399
شریان پرینت شده سه بعدی می تواند به مطالعه نحوه انسداد این شریان ها از داخل کمک کند

  شریان پرینت شده سه بعدی می تواند به مطالعه نحوه انسداد این شریان ها از داخل کمک کند

زمانی که جراحان بخشی از عروق خونی را به دلایلی مانند درمان لخته های خونی، بیماری کرونری، آسیب ناشی از سکته و ... بوسیله گرافت های جدید جایگزین می کنند، این گرافت ها بوسیل سی تی اسکن، اولتراسوند و سایر روش های تصویربرداری گران قیمت مونیتور می شوند. علی رغم همه این تلاش ها، 40 تا 50 درصد این گرافت ها با شکست مواجه می شوند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، به دلیل گفته شده، پژوهشگران دانشگاه ویسکونزین-مادیسون عروق خونی مصنوعی پرینت شده سه بعدی را طراحی و تولید کرده اند که به پزشکان و بیماران اجازه می دهد از راه دور سلامت آن را مونیتور کنند. برای ساخت این عروق، محققین نانوذرات پیزوسرامیک نیوبیت سدیم پتاسیم را با پلیمر پلی وینیلیدین فلوراید که فروالکتریک است ترکیب کردند. در ادامه آن ها با استفاده از این ماده ترکیبی، شریان های لوله ای را با استفاده از پرینتر سه بعدی پرینت کردند.

این عروق قابل ایمپلنت که از کمپوزیت های منعطف ساخته شده اند اجازه مونیتور کردن لحظه ای جریان خون را می دهند. این عروق می توانند پالس های الکتریکی را بر مبنای نوسانات فشار داخل شان ایجاد کنند که به ما اجازه می دهند دریابیم فشار خون داخل عروق به چه میزان است. هم چنین به دلیل هندسه یا ژئومتری سه بعدی، پروفایل پالس الکتریکی صادر شده به محققین می گوید که ایا بدلیل انسداد عروق، الگوی حرکتی نامنظم خون در گرافت وجود دارد یا خیر.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه