تاریخ انتشار: چهارشنبه 03 اسفند 1390
شناسایی آنتی بیوتیک های جایگزین بدون ایجاد مقاومت در درمان عفونت ها

  شناسایی آنتی بیوتیک های جایگزین بدون ایجاد مقاومت در درمان عفونت ها

محققان دانشگاه میشیگان، جایگزین بالقوه ای برای آنتی بیوتیک های معمولی یافتند که می تواند با کاهش خطر مقاومت به آنتی بیوتیک با عفونت مبارزه کند.
امتیاز: Article Rating
به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress؛ با استفاده ازغربالگری مجموعه ای ازمولکول های کوچک (small molecules) ، این گروه ، کلاسی ازترکیبات را که به میزان قابل توجهی گسترش و شدت باکتری های استرپتوکوکی (GAS) را در موش  کاهش می دهند شناسایی کردند. کار آنها نشان می دهد که این ترکیبات ممکن است ارزش درمانی در درمان عفونت های استرپتوکوکی و مشابه آن در انسان داشته باشند.
David Ginsburg ، از دانشگاه پزشکی مریلند و موسسه پزشکی هاوارد هیوز گفت: " وقوع گسترده مقاومت آنتی بیوتیکی میان پاتوژن های انسانی یک مشکل عمده بهداشت عمومی است.
آنتی بیوتیک های کنونی با تداخل درفرآیندهای بیولوژیکی پاتوژن سبب کشتن و یا متوقف کردن رشد آنها می شود. اما در همان زمان، گونه های قوی ترباکتری های مضرگاهی اوقات می تواند مقاوم به درمان شده ومجددا شکوفا شوند.
هیچ روش متفاوت بالقوه ای برای سرکوب کردن سویه های مقاوم به آنتی بیوتیک وجود ندارد. در یک آزمایش مشابهی در دانشگاه هاروارد، یک استراتژی ضد مقاومت درمحافظت از موش موفقیت آمیز بود.
حدود 700 میلیون نفر در سراسر جهان هر ساله دچار عفونت های استرپتوکوکی می شوند این عفونت می تواند کشنده باشد. اکثر پزشکان پنی سیلین تجویزمی کنند. ترکیبات تازه شناسایی شده می تواند با آنتی بیوتیک های معمولی  ترکیب شده و در نتیجه موجب درمان موثرتری شود.
ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه