تاریخ انتشار: یکشنبه 07 اسفند 1390
شکل گیری حافظه با توسعه سلول های بنیادی مورد هدف قرار می گیرد

  شکل گیری حافظه با توسعه سلول های بنیادی مورد هدف قرار می گیرد

محققان راز اینکه چگونه سلول های مغز می توانند هم خاطرات جدید را به یاد داشته باشند و هم خاطرات قدیمی را حفظ کنند را کشف کردند. آنها دریافتند که سلول های عصبی خاصی درمغز نقش های مشخصی در شکل گیری حافظه بسته به اینکه سلول های بنیادی عصبی تولید کننده آنها پیر هستند یا جوان، به عهده دارند.
امتیاز: Article Rating
به گزارش بنیان به نقل از ScienceDaily؛ این مطالعه که درمجله سلول چاپ خواهد شد ، اساس سلولی شکل گیری حافظه را به تولد نورون های جدید ارتباط داده و می تواند نسل جدیدی از داروها را برای درمان اختلالات حافظه ارائه دهد.
این یافته ها همچنین نشان می دهد که یک عدم تعادل بین نورون پیر و جوان درمغز می تواند شکل گیری حافظه طبیعی در طول اختلال پس از ضربه (PTSD) و پیری را مختل کند.
دکتر Susumu Tonegawa نویسنده ارشد این مطالعه گفت:" جداسازی الگوی اختلال ناشی از دست دادن سلول های عصبی جوان ممکن است این تعادل را به نفع تکمیل الگو، که ممکن است سبب بازگشت حافظه از دست رفته در بیماران مبتلا به PTSD شود پیش برد.
"با مطالعه موش های اصلاح شده ژنتیکی برای مهار ارتباط های عصبی نورون های قدیمی  و یا پاک کردن نورون جوان متولد شده از آنها ، ما نشان دادیم که نورون های قدیمی برای جداسازی این الگو غیر ضروری بوده، در حالی که سلول های عصبی جوان برای آن لازم می باشند. "اطلاعات ما همچنین نشان داد که موش های فاقد سلول های عصبی قدیمی در تکمیل الگو ناتوان بودند که نشان می دهد تعادل بین جدایی الگو و تکمیل آن می تواند با از دست رفتن سلول های عصبی قدیمی تغییر یابد."
ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه