تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 23 مهر 1392
علائم توده های کلیوی در مراحل پیشرفته ظاهر می شود
جراح کلیه و مجاری ادرار

  علائم توده های کلیوی در مراحل پیشرفته ظاهر می شود

یک جراح کلیه و مجاری ادرار گفت: توده هایی که در کلیه ایجاد می شود می توانند توده های بدخیم (سرطان) ، توده های خوش خیم و یا کیست باشند که همه در داخل کلیه حفره ایجاد می کنند. این توده ها در مراحل اولیه هیچگونه علائمی ندارند و تنها علائمشان در مراحل پیشرفته ظاهر می شود.
امتیاز: Article Rating
دکتر عباس بصیری در این باره به خبرنگار بنیان افزود: پزشک متخصص با روش های تشخیصی و تصویربرداری نوع این توده ها را از یکدیگر تفکیک می کند و براساس نوع آنها اقدامات درمانی صورت می گیرد.
 وی با تاکید بر اینکه افراد باید هر دو سال یک بار برای اطمینان از سلامت کلیه شان سونوگرافی انجام دهند، خاطر نشان کرد: سونوگرافی و چکاب های روتین به پیدا کردن تومورها و توده ها کمک می کند و باعث می شود تا از پیشرفت بیماری جلوگیری شود.
او اضافه کرد: علائم توده های کلیوی با درد پهلو، دیدن خون در ادرار و حالت تهوع و استفراغ ظاهر می شود البته این علائم در مراحل پیشرفته بیماری است و زمانی بیمار با این علائم مواجه می شود که توده بزرگ شده است. 
این فوق تخصص اندویورولوژی ادامه داد: درمان این توده ها برحسب نوعشان متفاوت است. امروزه با لاپاروسکوپی تومورهای کلیه تخلیه می شوند و در مواقع نادری که پزشک با تومورهای بزرگ مواجه می شود جراحی باز را انتخاب می کند . البته در مواقعی که تومور به نواحی اطرافش کمتر منتشر شده باشد می توان از داروهای کمکی هم استفاده کرد .
وی تصریح کرد: سرطان کلیه تومورهای توپری هستند که مایعی داخل آنها نیست. این توده های بدخیم را با برداشتن کلیه در مراحل پیشرفته و یا برداشتن قسمتی از کلیه در مراحل اولیه می توان درمان کرد. اما اگر توده خوش خیم باشد برداشتن توده و بافت اطراف آن کافی است و معمولا کلیه نگه داشته می شود. 
بصیری در خاتمه اضافه کرد: پیشرفت های کشورمان در جراحی کلیه، در صدر آمارهای جهانی است و تکنیک های درمانی سنگ های کلیه که از طریق پوست و بدون انجام شکاف صورت می گیرد از سال 1371 در ایران انجام می شود و در این روش از طریق برشی دو سانتیمتری روی پوست در ناحیه پهلو، سنگ بزرگ کلیه خرد شده و خارج می شود. 
پایان مطلب/
 
ثبت امتیاز
نظرات
شنبه, 24 تیر,1402

مسعود

سلام آقای دکتر
من هر موقع کپسول مولتی ویتامین و یا حتی قرص جوشان ویتامین ث میخورم، کلیه هام به خصوص کلیه چپم، درد میگیره، مشکل چی میتونه باشه؟ ممنون

شنبه, 24 تیر,1402

پزشک مشاور

مسعود@:
با سلام
استفاده از قرصهای مکمل به میزان بالا و به طور مکرر، می تواند عوارضی از قبیل رسوب مواد شیمیایی حاصل از قرص در بافت های نرم بدن از جمله کلیه شود و عوارض خطرناکی را به دلیل به هم خوردن تعادل یون ها به دنبال داشته باشد ودر نهایت سبب تغییرات فشار خون شود.

دوشنبه, 18 مهر,1401

عزاله

سلام من پدرم ٧٩ سالشه از برج ٩ پارسال متوجه يه توده داخل كليه راست شدن كه داخل ناف كليه قرار داره و نظر دكتر خارج كردن كليه هست ايا امكان نمونه برداري نيست

دوشنبه, 31 مرداد,1401

لیلا

سلام من مادرم دیروز همینجوری سونو داد یمویی گفتن یه توده تو کلیشه همه کلیه رو از بین برده خیلیم بزرگه و احتمالا بدخیم باشه الان میخوان عملش کنن به نظرتون. با عمل درمان میشه؟ این توده کشنده نیست؟

چهارشنبه, 02 شهریور,1401

پزشک مشاور

لیلا@:
با سلام
با توجه به اینکه گفتند بزرگ و بدخیم هست باید سریعتر برای درمان اقدام شود، که اگر نیاز شد و توده قابل درمان نبود، ممکن است پزشک معالج به برداشتن کلیه اقدام کند
پس بهتر است هرچه سریعتر برای شروع روال درمانی اقدام کنید چون در حال حاضر درمان این نوع سرطان با علم سلول درمانی و ایمونوتراپی، قابل درمان نیست.

شنبه, 18 تیر,1401

زهرا

سلام پسرمون پنج سالشه یمدته کلیه هاش درد میکنن تب و اسفراغ هم داشت بردیمش تهران بیمارستان نیکان اگفتن تو کلیه سمت راستش توده هست و باید عمل بشه و امروز عملش کردن دکتر گفت عملش خوب بوده خداروشکر ؛ بنظرتون چیز بدی نیس یوقت خطرناک نباشه ؛بنظرتون خوش خیمه یوقت خدایی نکرده بدخیم نباشه دکتر گفت خداروشکر به بقیه بافتا صدمه نزده ازش سنو گرفتن خداروشکر خوب بوده_توده های خوش خیم را جراحی میکنند؟_اگه تومار بدخیم با جراحی از کلیه خارج بشه خوب میشه و دیگه عود نمیکنه؟؟؟_خیلی وقته که اشتها کم شفدو غذا نمیخوره و رنگش زرده و بشدت لاغر شده و چشماش از پارسال بشدت التهاب و ورم دارن و پف آلود و خواب آلود و خسته و خمارن و بشدت و کوچیک شدن و التهاب پلک باعث افتادگی پلکش شده_بنظرتون التهاب و ورم و افتادگی پلکش هم بخاطر توده است از پارسال چشماش اینطوری شدن و همش دارن بدتر میش و چشاش کامل باز نمیشن و پلکاش بسته و افتاده شدن

دوشنبه, 20 تیر,1401

پزشک مشاور

زهرا@:
باسلام
بهتر است مجدد به پزشک متخصص دراین زمینه رجوع کنید تا هرچه سریعتر از خون نمونه برداری کنند و از عدم ایجاد مجدد توده مطمئن شوید.

یکشنبه, 10 اردیبهشت,1396

پزشک مشاور

فاطمه@:
باسلام
بهتر است به پزشک متخصص دیگری دراین زمینه رجوع کنید و هرچه سریعتر از خون و یا توده ایجاد شده نمونه برداری کنند چون اصلا تشخیص نیازی به بزرگی وکوچکی حجم توده ندارد.

یکشنبه, 10 اردیبهشت,1396

فاطمه

سلام من حدود 5 ماه میشه که توده خوش خیم در کلیه سمت راستم دارم و پیش هر دکتری رفتم جواب قطعی بهم ندادن و گفتن باید منتظر باشیم تا توده بزرگتر بشه تا بتونیم درمانشون کنیم

ﺳﻪشنبه, 02 اردیبهشت,1393

omid

سلام. <br />من یه عاشقم. <br />یه عاشق که هنوز به عشقم نرسیدم.به خاطر پول. <br />تو این دوره حرف اولو پول میزنه.بعد چیزای دیگه. <br />به هر دری زدم هر کاری کردم نشد. <br />شاید به نظر بعضیا دیوونگی باشه.ولی میخوام کلیمو بفروشم. <br />من عاشقم. <br />به خاطر عشقم. <br />هر بیماری یا هر کس که یه بیمار کلیوی داره اگه کلیه میخوان به جیمیلم پیام بدن. <br />ازتون خواهش میکنم الکی پیام ندین.من واقعا میخوام این کارو بکنم. <br />برای اطلاعات بیشتر به جیمیلم پیام بدین. <br />از هر جهت کلیه هام سالمن.گروه خونیمم O+ <br />جیمیلم:loveeternal653@gmail.com <br />اینم شمارم 09397331275

ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه