تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 02 خرداد 1391
عمل لیپوساکشن درموش باعث کاهش سرطان پوست شد

  عمل لیپوساکشن درموش باعث کاهش سرطان پوست شد

آیا ممکن است که لیپوساکشن و یا دیگر روشهای حذف چربی برای درمان چاقی، درکاهش خطر ابتلا به سرطان سودمند باشد؟
هنگامی که بحث انسان پیش می آید، دانشمندان نمی توانند به این پرسش پاسخ دهند. آنها می دانند که چاقی خطر ابتلا به بیماری قلبی، دیابت و سرطان را افزایش می دهد. اما هیچ مطالعه بالینی برای تعیین اینکه آیا عمل جراحی برداشتن بافت های چربی، خطر ابتلا به سرطان را در انسان کاهش می دهد، انجام نشده است .
امتیاز: Article Rating
به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress؛ با این حال در مطالعات حیوانی،دانشمندان راتگرز که نتایج تحقیقات جدید شان را درPNAS منتشر کرده اند، نشان دادند که عمل جراحی برای برداشتن چربی از شکم موش تغذیه شده با یک رژیم غذایی پر چرب ،خطر سرطان پوست ناشی از نورماوراء بنفش را کاهش می دهد.
Allan Conney استاد فارماکولوژی و مدیرآزمایشگاه گفت: ما نمی دانیم که حذف چربی چه اثری می تواند درانسان داشته باشد. "ما می خواهیم اپیدمیولوژیست ها را تشویق به مطالعه و بررسی این موضوع کنیم که آیا  سرطان پوست ناشی از نور خورشید درافرادی که عمل جراحی لیپوساکشن را انجام داده اند شیوع پایین تری دارد یا خیر.
دراین مطالعه جدید انجام شده بر روی سرطان پوست ، محققان راتگرز نشان دادند که عمل جراحی برداشتن چربی شکمی درموش های چاق تغذیه شده با یک رژیم غذایی با چربی بالا، سرطان پوست ناشی از اشعه ماوراء بنفش را 75-80 درصد نسبت به موش هایی که این عمل حذف چربی را انجام ندادند، کاهش می دهد.
با اینکه دانشمندان دریافتند که بافت چربی ممکن است نقش مهمی در شکل گیری تومورداشته باشد، تحقیقات کمی بر روی مکانیسم های مولکولی اینکه چگونه یک رژیم غذایی با چربی بالا می تواند سرطان پوست را افزایش می دهد ، انجام شده است. این مطالعه جدید نشان می دهد که چربی شکم در موش پروتئینی را ترشح می کند که موجب افزایش خطر ابتلا به سرطان می شود. هنگامی که بافت اصلی چربی برداشته شود، خصوصیات بیوشیمیایی بافت چربی که بعد از عمل ظاهر می شود کمتر ضررتر است.
در حالی که کاهش کالری دریافتی، رژیم های کم چربی و ورزش های فیزیکی برای درمان چاقی توصیه می شود ،تاثیر جراحی و برداشتن بافت چربی در جلوگیری از سرطان باید هنوز مورد بررسی قرار گیرد.
ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه