تاریخ انتشار: چهارشنبه 17 آبان 1396
غربالگری زنان مبتلا به PCOS‌برای مشکلات ذهنی و روانی

  غربالگری زنان مبتلا به PCOS‌برای مشکلات ذهنی و روانی

زنان مبتلا به PCOS احتمال بیشتری وجود دارد که به اختلالات ذهنی و روانی مبتلا شوند و باید طی ارزیابی های پزشکی، به طور مرتب برای این اختلالات نیز غربالگری شوند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، سندرم تخمدان پلی کیستیک(PCOS)، 5 تا 10 درصد زنان جهان را تحت تاثیر قرار داده است و ناشی از افزایش هورمون مردانه است. به دلیل این بیماری، فرد با مشکلات و عوارضی مانند کاهش باروری، دوره های ماهیانه نامنظم، موهای زاید بدنی و چهره ای و آکنه روبرو می شود. پیش از این مطالعات کوچک و جسته گریخته ای ارتباط بین PCOS و مشکلات ذهنی را نشان داده بود و مطالعاتی نیز نشان داده بود که بالا رفتن سطح تستوسترون طی بارداری خطر اختلالات تکوینی عصبی مانند ADHD و اوتیسم را در کودکان بالا می برد.

در این مطالعه محققین انستیتو علوم اعصاب و سلامت روان دانشگاه کاردیف به ارزیابی سابقه سلامت روانی 17000 خانمی پرداختند که مبتلا به PCOS بودند. زمانی که این زنان با زنان سالم هم سن و سال شان برای معیارهایی مانند شاخص توده بدنی و جایگاه جغرافیایی مقایسه شدند، مشخص شد که بیماران مبتلا به PCOS احتمال بیشتری وجود دارد که دارای اختلالات روانی مانند افسردگی، نگرانی و اختلالات دوقطبی هستند. فرزندانی که از مادران مبتلا به PCOS متولد می شوند احتمال بیشتری دارد که دچار اوتیسم و AHDH شوند.

در مجموع یافته های این مطالعه پیشنهاد کرده است که زنان مبتلا به PCOS باید برای اختلالات روانی مورد غربالگری قرار گیرند تا هم زودتر مشکل آن ها تشخیص داده شود و هم مورد درمان واقع شوند تا کیفیت زندگی آن ها افزایش یابد.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه