تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 09 خرداد 1391
فاکتور رشد حاصل ازسلول های بنیادی سبب بهبود MS درموش می شود

  فاکتور رشد حاصل ازسلول های بنیادی سبب بهبود MS درموش می شود

یک ماده شیمیایی تولید شده توسط سلول های بنیادی سبب بهبود بیماری درموش های مبتلا به بیماری خود ایمنی عصبی یا MS  می شود. فاکتور رشد هپاتوسیتی (HGF) که توسط سلول های بنیادی مزانشیمی (hMSCs) تولید می شود، به نظر می رسد درترمیم آسیب های موجود و جلوگیری از آسیب های عصبی بعدی درمدل موشی MS نقش داشته باشد.
امتیاز: Article Rating
به گزارش بنیان به نقل از bionews.org.uk؛ hMSCs در حال آزمایش های بالینی به عنوان درمانی برای بیماری خود ایمنی عصبی می باشد. این یافته ها،  HGF را به عنوان عاملی که توسط آن سلول ها ممکن است اثرات حفاظتی و احیا کننده خود را در MS اعمال کنند، معرفی می کنند .
پروفسور رابرت میلر از دانشگاه کیس وسترن ایالات متحده آمریکا گفت: اهمیت این مطالعه دراین است که ما فکر می کنیم عامل محرک بهبود بیماری را شناسایی کرده ایم.
درMS ، سیستم ایمنی بدن به بافت خودی به ویژه پوشش محافظ اطراف اکسون سلول های عصبی به نام میلین، حمله  می کند. غلاف میلین، سلول های عصبی را از آسیب محافظت کرده و به آنها در انتقال سیگنال های الکتریکی کمک می کند. تخریب آنها در MS منجر به از دست رفتن تدریجی عملکرد حرکتی، هماهنگی، بینایی و شناخت می شود.
حدود 100،000 نفر در بریتانیا به MS مبتلا بوده و هیچ درمانی برای آنها وجود ندارد. درمان فعلی بر سرکوب سیستم ایمنی برای جلوگیری ازآسیب بیشتر و پیشرفت بیماری متمرکزشده است.
تیم پروفسورمیلر قبلا نشان داده بودند که hMSCs می تواند نشانه های از مدل موشی این بیماری را معکوس کند. در مطالعه حاضرکه در Nature Neuroscience منتشر شده است نیز هنگامی که به موش مبتلا به MS ، محیط کشتی که در آن hMSCs رشد یافته است تزریق شد، اثرات مشابهی دیده شد.
این پیشنهاد می کند که بهبودی توسط  ماده ای که توسط سلول ترشح شده ، ایجاده شده است که پس از تحقیقات بیشترمشخص شد که این ماده HGF است. تزریق HGF سبب کاهش سطح مواد التهابی و تحریک رشد مجدد میلین در اطراف اعصاب آسیب دیده  می شود.
این یافته ها مشخص کننده پتانسیل بالقوه این نوع درمان  است که هم مانع از آسیب بیشتر وهم ترمیم آسیب می شود . مطالعات  دیگر برای شناسایی چگونگی تولید سطوح بالاتر HGF توسط HMSCs  با هدف افزایش درمان مبتنی بر hMSC، در حال انجام است.
ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه