تاریخ انتشار: پنجشنبه 18 خرداد 1391
كاهش درد ناشی از شیمی درمانی با مصرف داروی ضد افسردگی

  كاهش درد ناشی از شیمی درمانی با مصرف داروی ضد افسردگی

محققان دریافتند كه دارو ضد افسردگی' دولوكستین ' با نام تجاری' سیمبالتا ' به كاهش درد ناشی از شیمی درمانی كمك می كند

امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از ایرنا؛ نوروپاتی محیطی ناشی از شیمی درمانی ، یكی از عوارض جانبی رایج مصرف داروهای شیمی درمانی است. در این حالت احساس سوزن سوزن شدن در انگشتان پاها و دستها احساس می شود كه این موضوع برای بسیاری از بیماران مشكل زاست و برای 30 درصد بیماران نیز همراه با درد است . تحقیقات پیشین هیچ راه قابل اعتمادی برای درمان این درد ارایه نكرده بودند.

دربررسی جدید، محققان دانشگاه میشیگان 231 بیمار مبتلا به نوروپاتی دردناك پس از دریافت داروی شیمی درمانی oxaliplatin یا paclitaxel را بررسی كردند. محققان به طور تصادفی به مدت پنج هفته به بیماران داروی دولوكستین دادند. از بیماران خواسته شد میزان درد را به طور هفتگی گزارش كنند.

محققان دریافتند 59 درصد بیماران كه دولوكستین خورده بودند، كاهش درد را گزارش كردند. اثر این دارو در همه بیماران یكسان نبود ولی در اكثر بیماران این دارو موثر بود. دكتر' الن لاوی اسمین ' مجری این طرح گفت: اگر بتوانیم پیش بینی كنیم این دارو در چه كسانی موثر است می توانیم درمان را برای آنها هدفمند كنیم.

داروی ضد افسردگی دولوكستین پیش از این اثرات مثبت خود را در كاهش درد نوروپاتی بیماران دیابتی نشان داده بود. نتایج این تحقیقات در نشست سالانه انجمن خون شناسی بالینی آمریكا منتشر شده است.

محققان اكنون قصد دارند به عنوان گام بعدی مشخص كنند كدام بیماران بیشترین سود را از مصرف داروی دولوكستین می برند.


ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه