تاریخ انتشار: یکشنبه 29 اردیبهشت 1392
كیت ارزیابی سلامت اسپرم در ناباروری مردان در ایران تولید شد

  كیت ارزیابی سلامت اسپرم در ناباروری مردان در ایران تولید شد

كیت ارزیابی شكست DNA اسپرم برای تسهیل در بررسی تكمیلی ناباروری مردان و سلامت اسپرم برای نخستین بار در ایران تولید شد.
امتیاز: Article Rating

 

به گزارش بنیان از پژوهشگاه فناوری های نوین علوم زیستی جهاد دانشگاهی- ابن سینا، از مشخصه های این كیت در مقایسه با مشابه خارجی آن، ارزان و مقرون به صرفه بودن و كارایی بالای آن است. 
پیش از این روش های مختلفی برای ارزیابی سلامت DNA اسپرم ارایه شده بود كه بیشتر آنها به دلیل نیاز به تجهیزات پیشرفته و زمان بر بودن، با صرف هزینه های زیادی قابل انجام بود. 
رییس پژوهشگاه ابن سینا با اشاره به اینكه اطمینان از سلامت DNA اسپرم یكی از موارد مهم در فرآیند باروری تخمك و تداوم تكامل جنین و موفقیت روش های كمك باروری است، افزود: عوامل مختلف محیطی از جمله استرس، با افزایش شكست DNA باعث كاهش قدرت باروری اسپرم و در نتیجه عدم موفقیت روش های كمك باروری می شود، به همین دلیل ارزیابی میزان شكست DNA اسپرم در تعیین قدرت باروری مردان، افزایش موفقیت روش های كمك باروری و ارتقای سطح سلامت مردان در جامعه اهمیت زیادی دارد. 
دكتر 'محمدمهدی آخوندی' گفت: ارزیابی شكست DNA اسپرم در مواردی مانند مردان مبتلا به ناباروری با علت نامشخص یا مبتلا به اولیگوآستنو تراتواسپرمی (OAT)، مردان با سابقه انجام درمان های ناموفق لقاح خارج رحمی،مردان خواهان داشتن فرزند به دنبال یك یا چند دوره شیمی درمانی، زوج های دارای سابقه توقف در رشد جنین و زوجین دارای سابقه رشد ضعیف جنین و بررسی كارایی درمان های دارویی در مردان عنوان كرد. 
به گزارش ایرنا، به گفته وی، این روش همچنین برای بررسی سلامت DNA اسپرم در مردانی با سن بالا، زوجین مبتلا به سقط مكرر جنین، مردان مبتلا به واریكوسل یا مردانی كه در تماس با مواد سمی و آلودگی های محیطی و یا مبتلا به سرطان پیش از شروع شیمی درمانی هستند، به كار می رود. 
پایان مطلب/
ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه