تاریخ انتشار: چهارشنبه 19 بهمن 1390
مارکر فعال برای تشخیص استئوآرتریت شناسایی شد

  مارکر فعال برای تشخیص استئوآرتریت شناسایی شد

محققان بیمارستان هنری فورد برای اولین بار به دو مولکول نشانگر که امکان اندازه گیری آسیب غضروف همراه با آرتروز را دارد ٬دست یافتند.
امتیاز: Article Rating
به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress؛ محققان می گویند غلظت این دو مولکول که اصطلاحا به نام) non-coding RNAs (ها خوانده می شوند در خون 30 بیمار همراه با آسیب خفیف غضروفی که یک سال از عمل جراحی بازسازی وترمیم  لیگامان صلیبی قدامی یا  ACL، گذشته است قابل مشاهده است.

یافته های قابل توجهی در مطالعات صورت گرفته در جهت شناسایی بیومارکرهای ویژه آرتروزکه شایع ترین شکل از التهاب مفصل (آرتریت) که حدود 27 میلیون آمریکایی 25 ساله و بالاتر مبتلا به آن هستند به دست آمده است. این مطالعه روز شنبه در انجمن سالانه تحقیقات ارتوپدی در سانفرانسیسکو ارائه شده است.

گری گیبسون، ، مدیر مرکزاستخوان هنری فورد و نویسنده این مطالعه می گوید "نتایج ما نشان می دهد  این بیو مارکر مدتها در انتظارشناسایی بوده وتاخیر در شناسایی این بیومارکر نشان  اصلی ناتوانی ما در این زمینه بوده است:".

وی در ادامه افزود:" ما اعتقاد داریم که کار ما آینده ای روشن درپیش رو دارد. گام بعدی افزایش تعداد بیماران مورد مطالعه و تعیین اینکه آیا  تغییردرجه غلظت این مولکول ها در خون می تواند به عنوان عاملی تعیین کننده در شناسایی میزان تخریب غضروف در طول زمان عمل کند ، خواهد بود.

گری گیبسون  هم چنین افزود:"هدف نهایی ما شناسایی یک بیومارکر است که بتواند در توسعه طب ترمیمی و جلوگیری از پیشرفت بیماری های وابسته به غضروف واستخوان مفید ومثمرثمر باشد.".
ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه