تاریخ انتشار: دوشنبه 17 آذر 1399
ماکروفاژهای آموزش دیده با اگزوزوم ها برای پیشبرد بهبودی لیگامنت

  ماکروفاژهای آموزش دیده با اگزوزوم ها برای پیشبرد بهبودی لیگامنت

اخیرا محققین از اگزوزوم های مشتق از سلول های استرومایی/بنیادی مزانشیمی(MSCs) برای شبیه سازی فنوتیپ ماکروفاژ M2 استفاده کرده اند که آن را ماکروفاژهای آموزش دیده بوسیله اگزوزوم(EEMs) استفاده می کنند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از Stemcellportal، ماکروفاژهای آموزش دیده بوسیله اگزوزوم(EEMs) زمانی که به صورت درون تنی منتقل شدند بهبودی مدل موشی آسیب تاندون آشیل را تقویت کردند. این ماکروفاژها در سال های اخیر برای مدل های جونده دیگر و سایر لیگامنت ها و تاندون ها نیز تست شدند.

در پژوهشی جدید، ری واندربی و همکارانش در ویسکونزین مادیسون توضیح داده اند که چگونه اگزوزوم ها و این ماکروفاژهای آموزش دیده بوسیله اگزوزوم ها می توانند با مکانیسم های مختلف بهبودی لیگامنت را در بافت های شکل دهنده اسکار افزایش دهند. آن ها نشان داده اند که این ماکروفاژها التهاب را کاهش می دهند و قدرت لیگامنت را بهبود می بخشند و این در حالی است که اندازه اسکار را کاهش می دهند و سازماندهی و تولید کلاژن را افزایش می دهند. به عقیده واندربی، این اگزوزوم ها و ماکروفاژهای آموزش دیده بوسیله ماکروفاژها می توانند کاربرد بالینی داشته باشند و ابزاری بی خطر و موثری برای تعدیل بازسازی باشند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه