تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 09 خرداد 1391
محققان تکنیک جدیدی را برای تبدیل سلول های بنیادی به سلول های مغزی ابداع کرده اند

  محققان تکنیک جدیدی را برای تبدیل سلول های بنیادی به سلول های مغزی ابداع کرده اند

تکنیک جدیدی که سلول های بنیادی را به سلول های مغزی تبدیل می کند توسط محققان دانشگاه لوند ابداع شد. این روش ساده تر، سریعتر و ایمن تر از پژوهش های قبلی انجام شده است و نویدی برای پیوند بالینی سلول طی یک مسیر کوتاه است.
امتیاز: Article Rating
به گزارش بنیان به نقل از news-medical.net؛ با اضافه کردن دو مولکول مختلف، محققان روش ساده ای را برای تبدیل سلول های بنیادی به سلول های مغزی کشف کردند . این فرایند شامل تحریک سیگنال هایی است که بخشی از فرایند توسعه طبیعی مغز بوده و رشد طبیعی مغز را تقلید می کند. آزمایش های انجام شده در مدلهای حیوانی نشان داد که این سلول ها به سرعت درمغز وفق یافته و مانند سلول های طبیعی مغز رفتارمی کنند.
Kirkeby Agnete ، یکی از نویسندگان این مطالعه می گوید: این تکنیک اجازه می دهد تا ما روش صحیح هدایت تمایزسلول های بنیادی به انواع مختلف سلولهای مغزی را شناسایی کنیم ، درمطالعات گذشته ،سیگنال هایی که در طول تکوین طبیعی مغز فعال هستند، مورد مطالعه قرارنگرفته اند ، به همین علت سلول های پیوندی یا ایجاد تومورمی کردند و یا عملکرد ضعیفی درمغزداشتند.
از آنجا که این روش به طورموثری فرآیندهای خود مغز را تقلید می کند، خطر تشکیل تومور، یکی از شایع ترین موانع در تحقیقات سلول های بنیادی را کاهش می دهد. این روش ساده و سریع بوده و باعث بلوغ سریع تر سلول ها و پیوند ایمن تر می شود. نتایج این مطالعه ، تحقیقات سلولهای بنیادی را به فاز درمانی پیوند به مغزانسان نزدیک ترمی کند.
Malin Parmar رهبر این تیم تحقیقاتی توضیح می دهد که: ما از روش جدیدی برای تولید نورون های دوپامین که بیماری پارکینسون را تحت تاثیر قرارمی دهد، استفاده کردیم و برای اولین بار، به طور جدی در مورد پیوند این سلول ها به بیماران مبتلا صحبت می کنیم. مرحله بعدی، آزمایش این روش درمقیاس بزرگتر و انجام آزمایشات پیش بالینی برای تست ایمنی  این روش است.
ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه