تاریخ انتشار: دوشنبه 17 بهمن 1390
محققان نقش حیاتی یک آنزیم درتمایز سلول های بنیادی جنینی را کشف کردند

  محققان نقش حیاتی یک آنزیم درتمایز سلول های بنیادی جنینی را کشف کردند

دانشمندان در موسسه Whitehead نقش حیاتی  آنزیم لیزین دمتیلاز1 (LSD1) را در تمایز سلول های بنیادی جنینی کشف کرده اند.
امتیاز: Article Rating
به گزارش بنیان به نقل از Stem Cell Research News؛ سلول ها براساس سیستم عامل تنظیم کننده شان عملکردهای طبیعی دارند. برنامه های بیان ژن نرم افزار کدکننده ای را تشکیل می دهند که سلول های ما برآن تکیه کرده و هرنوع سلولی توسط برنامه خودش کنترل می شود. برهم خوردن این برنامه ها می تواند سرآغازبیماری باشد.
تمایز سلول نیاز به تغییر سیستم های عامل سلول های بنیادی دارد بطوریکه آنها تبدیل به سلول بالغ از جمله، عصب و سلول های عضلانی شوند.
به عبارت ساده تر، تمایز نیاز به دو مرحله اصلی دارد: ژن فعال در سیستم عامل اولیه باید غیر فعال شود و ژن سیستم عامل جدید باید روشن شود.
نقش  LSD1آنزیمی که برای تکوین حیاتی  شناخته شده بود، در تمایز به میزان کمی شناخته شده است.
Steve Bilodeau یکی از نویسندگان این مطالعه گفت: "ما می دانستیم که سلولها مجموعه جدیدی از ژن ها را وقتیکه سیستم عاملشان روشن می شود بیان می کنند. اما این مطالعه نشان می دهد خاموش شدن ژن هایی است که از قبل فعال بود نیز ضروری است اگر اینکارانجام نشود، سلول جدید از بین می رود."
هنگامی که آنها ژن های سیستم عامل سلول های بنیادی جنینی را که باید طی تمایز خاموش شود مورد بررسی قرار دادند دریافتند LSD1 ژن های سلول بنیادی را خاموش می کند .
هنگامی که LSD1 سیگنال تمایزی را ازسلول های بنیادی در حالت گذار به مرحله تمایزی دریافت می کند، وارد عمل شده و ژن های ESC را خاموش می کند که این نشان دهنده عملکرد های حیاتی LSD1 در تمایز سلولی است .
این یافته ها در مورد LSD1 درک و بینش کلی ما را نسبت به چگونگی عملکرد تنظیم کننده ها افزایش می دهد. همچنین، دانستن چگونگی مکانیسم عمل سلول های طبیعی پایه محکمی را برای دانستن اینکه در سلول های غیر طبیعی چه چیز اشتباه است فراهم می کند. "این دانش جدید گام مهمی دردرک سیستم عامل های معیوب در بیماری هایی مانند سرطان است. و ممکن است زاویه جدیدی در توسعه داروها برای این بیماری باشد. "
ثبت امتیاز
نظرات
یکشنبه, 13 اسفند,1391

بنیان

@fatemeh: با سلام؛ همانطور که در ابتدا درج شده است این خبر از از پایگاه Stem Cell Research News دریافت شده است.

شنبه, 12 اسفند,1391

fatemeh

salam va khaste nabashid age mishe manba va refrense asliro begid,plz

شنبه, 12 اسفند,1391

fatemeh

salam va khaste nabashid age mishe manba av refrense asliro begid,plz

ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه