تاریخ انتشار: شنبه 13 آبان 1396
محققین تکه های بافتی را تولید کرده اند که می توانند اسکار را کاهش داده و منجر به بهبودی سریع تر شوند

  محققین تکه های بافتی را تولید کرده اند که می توانند اسکار را کاهش داده و منجر به بهبودی سریع تر شوند

محققین در دانشگاه فنی نانیانگ سنگاپور، پچ یا تکه های ژلی جدیدی را تولید کرده اند که می توانند به بهبود زخم های پوستی سرعت ببخشند و تشکیل اسکار را به حداقل برسانند. رسیدن به قطعیت در مورد کارایی این تکه های بافتی می تواند امیدواری را در درمان بیماران دیابتی با زخم های بهبود نیابنده و هم چنین بیمارانی که متحمل جراحی شده اند افزایش دهد.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalnewstoday، در مطالعه ارائه شده، محققین براین ادعا هستند که پروتئینی به نام شبه آنژیوپوئیتین 4(ANGPTL4) منجر به کاهش التهاب در فاز اولیه بهبود زخم در مدل های موشی می شود. در ادامه این پروتئین به تشکیل عروق خونی جدید و رشد سلول در مراحل پایانی ترمیم نیز کمک می کند و بدین ترتیب تشکیل اسکار را کاهش می دهد.

این محققین تکه ها یا پچ هایی را تولید کرده اند که با ANGPTL4 غنی سازی شده و مقدار اسکار را کاهش می دهند. این تیم تحقیقاتی در نانیانگ، استفاده از ANGPTL4 در بهبود زخم را ثبت اختراع کرده و مجوز استفاده از آن به عنوان دارو را دریافت کرده بودند.

 برای کاهش اسکار، آن چه باید در نظر گرفته شود، راهی برای کنترل مقدار کلاژن تولید شده است و استفاده از ANGPTL4 می تواند این مشکل را حل کند. مطالعات نشان داده است که استفاده از ANGPTL4 می تواند زخم های دیابتی را سریع تر بهبود ببخشد به نظر می رسد که ANGPTL4 اثر ضد اسکاری خود را با هدف قرار دادن مسیر TGFbeta-Smad3 تحت تاثیر قرار می دهد و با خاموش شدن این مسیر، میزان ساخت کلاژن نیز کاهش می یابد. اما برای کنترل آزاد سازی ANGPTL4، محققین این پروتئین را درون تکه های هیدروژلی بارگیری کرده و آن را درجایگاه آسیب قرار می دهند و بدین ترتیب آزاد شدن کنترل شده این پروتئین می تواند با تداخل ایجاد کردن با پروتئین Scleraxis موجود در آبشار پیام رسانی TGFbeta-Smad3 از تولید کلاژن و در نتیجه ایجاد بافت اسکار جلوگیری کند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه