تاریخ انتشار: پنجشنبه 18 آبان 1396
محققین خواهان آگاهی رسانی در مورد اهدای خون بند ناف

  محققین خواهان آگاهی رسانی در مورد اهدای خون بند ناف

تیمی از محققین آمریکایی سعی در ترغیب والدین برای اهدای خون بند ناف فرزاندن شان به بانک های خون بند ناف بعد از تولد کودکشان هستند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از HealthDay، دهه گذشته شاهد افزایش استفاده از خون بند ناف برای پیوند سلول های بنیادی و نجات کودکان مبتلا به بیماری های کشنده و ناتوان کننده بوده است.

بسیاری از والدین هرگز نیازمند خون بند ناف برای استفاده خانواده خودشان نمی شوند اما آن ها می توانند این هدیه با ارزش نجات بخش را برای سود بردن دیگران از آن به بانک های خون بند ناف اهدا کنند. پروفسور ویلیان شریر در دانشگاه بیلور در این زمینه می گوید: ما انتظار داریم که درمان بیماری ها با تکیه بر این سلول های بنیادی افزایش پیدا کند و این نیازمند این است که خانواده ها از قدرت این سلول ها و فرصتی که برای آن ها فراهم می آید، آگاهی داشته باشند.

خون بند ناف یک منبع عالی از سلول های بنیادی است که غالبا از جفت نوزادان سالم گرفته می شوند و اغلب در پیوند سلول های بنیادی برای درمان بیماری هایی مانند سرطان های خونی استفاده می شوند. اهدای خون بند ناف، فرایندی بی خطر برای مادر و نوزاد است. تا سال 2013 بیش از 30000 پیوند سلول های بنیادی با استفاده از خون بند ناف در سراسر دنیا اتفاق افتاده است.

به عقیده پزشکان و محققین، به دلیل ارزش زیاد این منبع سلول های بنیادی، متخصصین زنان و زایمان و افرادی که دست اندر کار سیستم سلامت هر کشوری هستند باید در مورد مزایای ذخیره سازی این سلول های بنیادی به والدین نکات لازم را آموزش دهند. در حال حاضر در آمریکا، هزینه ذخیره خون بند ناف در بانک های عمومی مجانی است اما کسانی که قصد ذخیره خون بند ناف در بانک های اختصاصی را دارند باید هزینه اولیه 1350 تا 2300 دلاری را پرداخت کنند و هزینه نگهداری سالیانه این منبع سلولی نیز از 100 تا 175 دلار متغیر است. به دلیل هزینه تقریبا بالا، بسیاری از محققین افراد را تشویق به ذخیره سازی خون بند ناف کودکان شان در بانک های عمومی می کنند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه