تاریخ انتشار: شنبه 20 خرداد 1391
مرکز ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران

  مرکز ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران

آنالیز فیلوژنتیکی جهت  تشخیص و درک روابط تکاملی میان موجودات انجام می شود و نتایج حاصل از آنالیز فیلوژنتیکی به صورت درخت تکاملی ارایه می شود
امتیاز: Article Rating

آشنایی با کارگاه آنالیز فیلوژنی مولکولی

آنالیز فیلوژنتیکی جهت  تشخیص و درک روابط تکاملی میان موجودات انجام می شود و نتایج حاصل از آنالیز فیلوژنتیکی به صورت درخت تکاملی ارایه می شود. محقق به منظور استفاده صحيح از اطلاعات مولکولي، بايد متدولوژي فیلوژنی مولکولي را به درستي درک نمايد. اطلاعات گوناگونی می تواند به عنوان پایه انجام آنالیز فیلوژنتیکی مورد استفاده قرار گیرد. ماکرومولکول ها به ویزه  توالی ها (sequences)  بیش از سایر صفات به عنوان منبع آنالیز فیلوژنتیکی مورد توجه  محققین قرار دارند.

هدف : دو گروه عمده آناليز بر اساس نوع اطلاعات، براي امتحان ارتباطات فیلوژنتیکی ميان توالي ها وجود دارد. این دو گروه عبارتند از:  distant methods و  discrete methods.

نحوه آموزش : در این دوره محققین توسط بکارگیری نرم افزار PAUP*4.0b10  با کاربرد، نقاط قوت، نقاط ضعف و نحوه انجام برخی از روش های موجود در این دو گروه عمده آنالیز آشنا می شوند. در این دوره آموزشی تفسیر درخت های به دست آمده نیز آموزش داده می شود.

مخاطبین : این دوره برای تمام زیست شناسان تکاملی مولکولی در رشته های سیستماتیک گیاهی، سیستماتیک جانوری، میکروبیولوزی و مهندسین کشاورزی در رشته های اصلاح نباتات، گیاه پزشکی و.... کاربرد فراوان دارد.

علاقمندان جهت كسب اطلاعات بيشتر مي توانند با شماره تلفن 88525385 تماس حاصل نموده و يا به آدرس سايت مركز به نشاني www.ibrc.ir مراجعه نمایند.
ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه