تاریخ انتشار: یکشنبه 13 مهر 1399
مرگ اولین بیمار مبتلا به ایدز درمان شده به دلیل سرطان

  مرگ اولین بیمار مبتلا به ایدز درمان شده به دلیل سرطان

اولین فرد مبتلا به HIV درمان شده به نام تیموتی ری براون که وی را تحت عنوان "بیمار برلین" نیز می نامند، بعد از دوره ای مبارزه با سرطان درگذشت.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، به عقیده محققین، براون در پزشکی تاریخ ساز شده است  و به سمبل امید برای میلیون ها فردی تبدیل شده است که به ایدز مبتلا هستند. اما متاسفانه وی بعد از ماه ها مبارزه با لوکمیا چند روز پیش در گذشت.

براون در سال 1995 در برلین مبتلا به HIV تشخیص داده شد و یک دهه بعد وی مبتلا به لوکمیا تشخیص داده شد که سرطانی است که خون و مغز استخوان را تحت تاثیر قرار می دهد. برای درمان لوکمیای وی، پزشک وی در دانشگاه برلین از پیوند سلول های بنیادی یک اهدا کننده که دارای یک جهش ژنتیکی نادر بود و موجب شده بود که وی به HIV مقاوم شود استفاده کردند به این امید که هر دو بیماری وی ریشه کن شود.

وی متحمل دو عمل دردناک و خطرناک شد ولی این امر برای وی موفقیت آمیز بود: در 2008 اعلام شد که براون برای هر دو بیماری درمان شد و از آن به بعدی به وی در کنفرانس های علمی "بیمار برلین" اطلاق شد.

اما مجددا بعد از یک دهه، وی دوباره به لوکمیا مبتلا شد و این در حالی بود که هیچ کدام از رویکردهای درمانی برای وی موثر نبود و وی بعد از ماه ها مبارزه با این بیماری فوت کرد.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه