Krebs cycle pathway، چرخه کربس، سرطان، تومور
تاریخ انتشار: پنجشنبه 03 آذر 1390
مسیر های ویژه توموری شناسایی شد

  مسیر های ویژه توموری شناسایی شد

در این چرخه طبیعی، انرژی از تجزیه استات های ناشی از بلع کربوهیدرات ها، چربی ها و پروتئین ها به دی اکسید کربن و آب ایجاد می شود.
امتیاز: Article Rating
به گزارش بنیان به نقل از ScienceDaily، یک تیم تحقیقاتی به رهبری دانشمندان مرکز پزشکی UT، یک مسیر متابولیک غیر معمول منحصر به برخی از تومورها را شناسایی کرده اند که احتمالا هدف آینده داروهایی است که می توانند گسترش سرطان را در آینده کاهش دهند و یا متوقف کنند.
دکتر Ralph DeBerardinis ، نویسنده ارشد این مطالعه که در مجله  Nature به چاپ رسیده است مسیر تازه کشف شده را به ترافیکی تشبیه می کند که در طول پروژه ساخت یک بزرگراه مسیردهی مجدد می کند .
دکتر DeBerardinis  گفت : اگر ما این مسیر معکوس را هموار کنیم ممکن است قادر به جلوگیری از رشد انواع خاصی از سرطان ها شویم. مدت هاست که  تصور می شود هدف قرار دادن مسیرهای متابولیکی ویژه یک تومور، راه موثری برای درمان سرطان است. این یکی از چند مسیر متابولیکی است که در واقع به طور خاص ممکن است در تومورها وجود داشته باشد.
این مسیر شامل چرخه کربس است که یک سری از واکنش های شیمیایی برای تولید انرژی و یکی از فرآیندهای شناخته شده ایست که به طور گسترده ای در زیست شناسی مورد مطالعه قرار گرفته است.
در این چرخه طبیعی، انرژی از تجزیه استات های ناشی از بلع کربوهیدرات ها، چربی ها و پروتئین ها به دی اکسید کربن و آب ایجاد می شود.
برای بیش از 70 سال، کتاب های درسی زیست شناسی چرخه کربس را درجهت عقربه های ساعت در حال فعالیت درسلول های طبیعی به تصویر کشیده اند. محققان UT دریافتند که در برخی از تومورها این چرخه در جهت معکوس عمل می کند.
این کشف نقطه عطفی در مسیر طولانی تحقیقات علمی است که درسال 1920، هنگامی که بیوشیمیست ها برای اولین بار تفاوت متابولیکی بین سلول های سرطانی و سلول های طبیعی را شناسایی کردند، آغاز شد. ازاین پس دانشمندان می توانند بدون اثر بر سلول های طبیعی، رشد سلول های سرطانی را با داروهایی که تنها مسیرهای خاص توموررا هدف گیری می کند متوقف کنند.
دکتر DeBerardinis گفت :  در طول سال های گذشته هیچ مسیری بیشتر از چرخه کربس مورد مطالعه قرار نگرفته است. این واقعیت که با دستکاری کمی ​، این چرخه می تواند معکوس عمل کند فوق العاده جالب است.

پایان مطلب/
ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه