تاریخ انتشار: چهارشنبه 20 اردیبهشت 1391
مصرف خود سرانه هورمون ها با هدف عضله سازی، زمینه ساز ابتلا به سرطان پروستات است

  مصرف خود سرانه هورمون ها با هدف عضله سازی، زمینه ساز ابتلا به سرطان پروستات است

رئیس انجمن اورولوژی ایران با هشدار نسبت به مصرف خودسرانه هورمون ها به ویژه هورمون تسترون برای لاغر كردن، عضله سازی و پرپشتی مو گفت: مصرف هرگونه هورمون می بایستی زیر نظر پزشك صورت گیرد چرا كه مصرف خودسرانه این هورمون ها زمینه ساز ابتلا به سرطان پروستات است.
امتیاز: Article Rating
دكتر سید جلیل حسینی در آستانه برپایی ' پانزدهمین كنگره انجمن اورولوژی ایران افزود : مصرف مواد مضر مانند روغن های اشباع شده و استفاده زیاد از گوشت قرمز، ویتامین D و كلسیم و نیز چاقی و كاهش فعالیت فیزیكی به عنوان عوامل خطرساز سرطان پروستات شناسایی شده اند.

وی با اشاره به اینكه یكی از محورهای كنگره ، درمان سرطان های دستگاه تناسلی به ویژه پروستات است یادآور شد: از هر 100 هزار نفر جمعیت كشور 10 نفر به این سرطان مبتلا می شوند و حدودا 16 درصد مردان ریسك ابتلا به سرطان پروستات دارند.

به گفته حسینی، شیوع سرطان پروستات در كشور هایی نظیر امریكای شمالی، استرالیا، نیوزیلند و اروپای غربی و شمالی بسیار زیاد بوده - حدود 200 نفر در هر 100 هزار نفر جمعیت- در حالی كه در كشور های آسیایی نظیر هند و كره و چین این آمار بسیار كم و بین 4 تا10 مورد در هر 100 هزار نفر است.

وی اضافه كرد: در پژوهشی كه در كشور در این زمینه صورت گرفته قرار است انجمن اورولوژی ایران نسبت به اجرای پروژه ای كه به تدوین دستورالعمل برای نحوه پیشگیری و درمان سرطان پروستات منجر شود اقدام كند.

رییس انجمن اورولوژی به اختلالات جنسی اشاره كرد و افزود :تاكنون در كشور به دلیل مسایل فرهنگی به آموزش مسایل جنسی بین زوج ها و مشكلات مربوط به آن كمتر پرداخته اند،این در حالیی است كه تبلیغات غلط در رسانه های بین المللی (شبكه های ماهواره ای) مبنی بر رفع ناتوانی و مشكلات جنسی از طریق استفاده از داروها و روش جراحی مشكلاتی را برای افراد به ویژه مردان جوان ایجاد كرده است.

وی ادامه داد: از دلایل عمده ناتوانی جنسی یكی مربوط به افزایش سن و دیگری بیماری های زمینه ای مانند ابتلا به دیابت، فشار خون بالا و چربی است.

به گفته حسینی، امروزه با كمك شیوه های نوین جراحی و با كنترل بیماری های زمینه ای می توان مشكل مبتلایان به ناتوانی جنسی را حل كرد.

 وی خاطر نشان كرد : وی گفت : یكی از اختلالات جنسی در آقایانی كه در سنین بالای 50 سال بروز می یابد، سندرم كاهش تسترون مردانه است كه از محورهای امسال كنگره انجمن اورولوژی می باشد.

 وی پرداختن به اخلاق پزشكی و رعایت حقوق بیمار در كنار تاكید بر والا بودن جایگاه اخلاق و احترام به پیشكسوتان، ترویج منش تواضع، رعایت حقوق و حفظ اسرار بیمار نزد ارولوژیست های كشور را ضروری بر شمرد.

رئیس انجمن اورولوژی ایران اظهار داشت: حیطه كاری ارولوژیست ها علاوه بر بیماری های كلیه، حالب ،مثانه، پروستات و انجام اعمال جراحی بزرگ نظیر پیوند كلیه، ساختن مثانه از روده، جراحی های لاپاروسكوپی، درمان بیماری های دستگاه تناسلی و رعایت اسرار بیمار است كه در این كنگره پانل اخلاق پزشكی بر ارتقای اخلاق پزشكی و روابط اخلاقی بین پزشكان و حقوق بیماران خواهد پرداخت.

پانزدهمین كنگره انجمن اورولوژی ایران با محوریت بیماری های شایع و تاثیر گذار بر كیفیت زندگی از سوی انجمن اورولوژی ایران و با همكاری دانشگاه های علوم پزشكی كشور و نیز میهمانان خارجی21 تا 24 اردیبهشت ماه در پژوهشگاه نیروی تهران برپا می شود.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه