تاریخ انتشار: چهارشنبه 10 اسفند 1390
مطالعات جدید ثابت کرد که آسیب میلین عامل MS نمی باشد

  مطالعات جدید ثابت کرد که آسیب میلین عامل MS نمی باشد

نوروبیولوژیست های دانشگاه زوریخ با همکاری محققانی از برلین، لایپزیک، مونیخ و ماینز ثابت کردند که میلین آسیب دیده درمغز و طناب نخاعی نیست که  بیماری خود ایمنی اسکلروز متعدد MS)) را ایجاد می کند. بنابراین آنها فرضیه عمومی منشاء  MS را رد کردند. این دانشمندان در حال حاضر در درجه اول به دنبال یافتن علت توسعه MS در سیستم ایمنی بدن به جای سیستم عصبی مرکزی هستند.
امتیاز: Article Rating
به گزارش بنیان به نقل از medical xpress؛ میلیون ها نفر از بیماری های علاج ناپذیرMS رنج می برند. MS یک بیماری خود ایمنی است که در آن سلول های دفاعی بدن به میلین نورون ها در مغز و نخاع حمله می کند. میلین، اکسون سلول های عصبی را پوشانده  و برای عملکرد آنها در انتقال سیگنال های الکتریکی مهم می باشد. فرضیه های متعدد ی درمورد علت ایجاد  MS وجود دارد که درحال حاضر یکی از معروف ترین آنها که مرگ  سلول های الیگودندرسیت تولید کننده غلاف میلین است توسط نوروبیولوژیست ها رد شده است.
هدف ازاین پروژه تحقیقاتی تایید و یا رد فرضیه فوق برروی یک مدل موشی بود. با استفاده از حقه های ژنتیکی، محققان موفق به القاء نقص میلین بدون تحریک سیستم ایمنی درموش شدند.
Burkhard Becher استاد دانشگاه زوریخ توضیح می دهد:  درآغاز مطالعه ما، آسیب میلین بسیار شبیه مشاهدات قبلی در بیماران مبتلا به MS بود. با این حال، یک بارهم ما یک بیماری خود ایمنی مشابه MS را مشاهده نکردیم.  به منظور تعیین اینکه آیا دفاع فعال ایمنی می تواند سبب ایجاد بیماری شود ، محققان انواع آزمایش های مختلف را انجام دادند. پروفسور Ari Waisman می گوید: با وجود انواع تحریکات سیستم ایمنی ،ما موفق به تشخیص یک بیماری شبه MS نشدیم. بنابراین فرضیه ایجاد MS از انحطاط سلول های عصبی کاملا رد می شود. "
تیم های درگیردراین مطالعه، مایل به ادامه تحقیق در مورد علت و ریشه های MS هستند. با توجه به این مطالعه،  پژوهش درپاتوژنز MS ملزم به تمرکز کمتربرروی مغز ومطالعه بیشتر بر روی سیستم ایمنی بدن می باشد.
ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه