تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 30 خرداد 1396
مطالعات نشان داده اند که روغن خوک آبی می تواند به بیماران مبتلا به دیابت نوع یک کمک کند

  مطالعات نشان داده اند که روغن خوک آبی می تواند به بیماران مبتلا به دیابت نوع یک کمک کند

تیمی از محققین در مرکز علوم اعصاب کرمبیل تورنتو در مقاله ای جدید پیشنهاد کرده اند که روغن خوک آبی این پتانسیل را دارد که به پیشبرد بازسازی اعصاب در بیماران مبتلا به دیابت نوع یک کمک کند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، این مطالعه نشان داده است که بیمارانی که دو بار در روز و به مدت 12 ماه یک مکمل امگا-3  مصرف کردند، افزایش طولی در فیبرهای عصبی قرنیه شان مشاهده شد. پیش از این هیچ ماده ای چنین اثری را در انسان نشان نداده بود و یافته های این مطالعه می تواند برای درمان های بالینی بیماران مبتلا به نوروپاتی دیابت مهم باشد.

نوروپاتی دیابتی شکلی از آسیب عصبی ناشی از دیابت است. علایم آن از بیماری به بیمار دیگر متفاوت است و می تواند به صورت سوزن سوزن شدن، بی حس شدن، احساس سوزش در دست ها و پاها، درد مداوم و مشکلات حرکتی خود را نشان دهد. در حال حاضر درمان موثری برای این بیماران که بتواند بیماری را متوقف کند یا معکوس کند وجود نداشته است.

اما در این مطالعه، محققین کانادایی نشان داده اند که تغذیه هدفمند می تواند آسیب فیبرهای عصبی کوچک را متوقف یا معکوس کند. در این مطالعه آن ها از 40 بیمار استفاده کردند و در ابتدای امر، روی طول فیبرهای عصبی قرنیه فوکوس کردند که در جلوی چشم قرار گرفته اند و آسیب به آن ها یکی از بیومارکرهای پیشرفت دیابت نوع یک محسوب می شود. در این مطالعه محققین اثر مکمل امگا-3 مشتق از روغن خوک آبی را روی ساختار اعصاب بررسی کردند و دریافتند که به طور میانگین حدود 29 درصد به طول فیبرهای عصبی قرنیه اضافه شد که خود شاخصی برای بازسازی فیبرهای عصبی کوچک در سایر بخش های بدن نیز محسوب می شود. این یافته ها پیشنهاد می کند که این مکمل ممکن است این پتانسیل را داشته باشد که اثرات بازسازی کننده ای را اعمل کند. هدف این مطالعه جمع آوری داده هایی بوده است که محققین را قادر سازی می توان از این ماده در مطالعات بالینی استفاده کرد. در حال حاضر نتایج اولیه برای انجمن دیابت کانادا متقاعد کننده بوده است و آن ها درصدد هستند در ادامه اثر امگا- 3 را روی بازسازی عصبی بررسی کنند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه