تاریخ انتشار: یکشنبه 28 خرداد 1396
مطالعات نشان می دهد سلول درمانی برای بیماران سکته ای بی خطر بوده و می تواند موجب ریکاوری زودهنگام آن ها شود

  مطالعات نشان می دهد سلول درمانی برای بیماران سکته ای بی خطر بوده و می تواند موجب ریکاوری زودهنگام آن ها شود

مطالعه ای به وسیله محققین مراکز مختلف به بررسی این امر پرداخته است که یک دوز ساده از میلیون ها سلول بیادی مشتق از مغز استخوان بالغ می تواند به ریکاوری بیمارانی که متحمل سکته شده اند کمک کند و آیا استفاده از آن بی خطر است یا خیر.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، این مطالعه که به سرپرستی محققین در دانشگاه آگوستا صورت گرفته است نشان می دهد که یک دوز بالینی این سلول های بنیادی زمانی که ساعات اولیه بعد از علایم سطحی سکته(36 ساعت اول) مورد استفاده قرار گیرد ممکن است ریکاوری فیزیکی بیماران را با کاهش میزان التهاب و هم چنین خطر عفونت های شدید تقویت کند و این مزایا ممکن است ابتدای راه درمان این بیماران باشد.

سکته دلیل اصلی ناتوانی های طولانی مدت محسوب می شود. شواهد زیادی وجود دارد که استفاده از سلول های بنیادی می تواند به طور بی خطری موجب بازیابی پاسخ ایمنی بدن به آسیب سکته ای شود که می تواند خود در نهایت موجب آسیب های بیشتر شود.

در این مطالعه که در 33 مرکز در آمریکا و بریتانیا و بین سال های 2011 تا 2015 صورت گرفت، 129 فرد بالغ با علایم متوسط سکته شدید مورد سلول درمانی قرار گرفتند. دوز سلولی شامل 400 میلیون سلول برای اثبات بی خطر بودن سلولی به بیماران تزریق شد و در ادامه برای اکثر این بیماران، میزان سلول تزریقی به 1200 میلیون سلول رسید. این سلول ها در زمان 24 تا 36 ساعت بعد از سکته در مراکز مختلف به بیماران منتقل شدند. طی این زمان سلول ها از فریز درآمده و برای استفاده برای بیمار آماده سازی شدند. هر چند آنالیزهای صورت گرفته در مورد این مطالعه در 90 روز اول بوده است اما حدود 80 درصد بیمارانی که در این مطالعه مشارکت داشتند برای یکسال کامل تحت نظر بودند. نتایج نشان داد که این سلول درمانی در مورد بیماران موفقیت آمیز بوده است و توانسته اند از میزان ناتوان و عفونت ها در ظرف یک سال بکاهد.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه