تاریخ انتشار: چهارشنبه 23 مهر 1393
مطالعات نشان می دهد که سلول های مشتق از جفت برای بیماران مبتلا به MS بی خطر هستند

  مطالعات نشان می دهد که سلول های مشتق از جفت برای بیماران مبتلا به MS بی خطر هستند

با توجه به مطالعه ای جدید بیماران مبتلا به MS قادر هستند به طور بی خطر درمان با سلول های کشت داده شده از بافت جفتی انسان را تحمل کنند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل ازsciencedaily، در حالی که این مطالعه به منظور ارزیابی بی خطر بودن درمان طراحی شده است، سیگنال های اولیه به دست آمده از اطلاعات پیشنهاد می کند که استفاده از سلول های کشت داده شده به نام PDA-001 ممکن است بافت های عصبی آسیب دیده در بیماران مبتلا به MS را ترمیم کند. سلول های PDA-001، سلول های بنیادی استرومایی مزانشیمی موجود در بافت پیوند را در مغز استخوان شبیه سازی می کنند اما برخلاف همتایان خود در مغز استخوان، سلول های استرومایی موجود در جفت بسیار بیشتر هستند و در نتیجه یک اهداکننده می تواند منبع کافی سلولی را برای بسیاری از بیماران ایجاد کند. این برای اولین بار است که سلول های مشتق از جفت برای درمان مولتیپل اسکلروزیس مورد استفاده قرار می گیرد. گام بعدی مطالعه تعداد بیشتری از بیماران مبتلا به MS برای ارزیابی کارایی این سلول ها است. بی خطر بودن این سلول ها روی 16 بیمار MS  و با سنین 18 تا 65 سال ارزیابی شد. شش تن از بیماران دوز بالایی از PDA-001 و شش تن دیگر دوزهای پایین این سلول ها را دریافت کردند و چهار بیمار دیگر نیز placebo(کنترل) را دریافت کردند. این بیماران طی شش ماه به طور مداوم مورد اسکن های مغزی قرار گرفتند و مشاهده شد که در هیچ کدام از گروه های تیماری میزان آسیب مغزی افزایش نیافته است که نشان می دهد فعالیت MS شدیدتر نشده است. در هیچ کدام از این افراد حتی تا یک سال بعد اثرات متناقضی در اسکن های MRI مشاهده نشد و در اغلب آن هاسطوح بهبودی مداومی در ناتوانی مشاهده شد.

این محققین می گویند که ما امیدوار هستیم که اطلاعات بیشتری را در مورد چگونگی مشارکت سلول های استرومایی جفتی در ترمیم میلین به دست آوریم.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه