تاریخ انتشار: دوشنبه 08 اسفند 1390
مطالعه ناباروری با استفاده ازسلول های بنیادی

  مطالعه ناباروری با استفاده ازسلول های بنیادی

در یک مطالعه جدید نشان داده شده است که محققان ،سلولهای بنیادی تولید کننده تخم را از تخمدان زنان در سن باروری جدا کرده ونشان دادند این سلول ها می توانند سلول های طبیعی تخم و یا تخمک ها را ایجاد کنند.این کشف راهی به سوی توسعه فن آوری هایی برای غلبه بر ناباروری در زنان می باشد.
امتیاز: Article Rating
به گزارش بنیان به نقل از walesonline؛" جاناتان تیلی" از بیمارستان عمومی ماساچوست در ایالات متحده  گفت: "هدف اصلی از مطالعه حاضر این بود که ثابت کند که در واقع سلول های بنیادی تولید کننده تخمک در تخمدان زنان در طول عمر باروری آنها وجود دارد. "
محققان از یک تکنیک جداسازی دقیق برای استخراج سلول های بنیادی تولید کننده تخمک (OSCs) بدون آلودگی با سلول های دیگراستفاده کردند.
این سلول ها قادر بودند در آزمایشگاه، بطورخود به خودی به سلول ها یی با ویژگیهای تخمک تبدیل شوند . آزمایش های بیشتر بر روی موش نشان داد بعضی از این تخمک ها قابلیت باروری دارند.
"دکتر تیلی" کاربردهای بالقوه بالینی یافته های خود را که شامل ایجاد بانک OSC انسان ،ایجاد تخمک بالغ انسان از OSCs برای استفاده در لقاح آزمایشگاهی، و هچنین روش های دیگری برای بهبود نتایج IVF و درمان ناباروری است توضیح داد.
دکتر Allan Pacey ، متخصص ناباروری در دانشگاه شفیلد، به بی بی سی گفت: "این  مطالعه بطور کاملا متقاعد کننده ای نشان می دهد که تخمدان زنان شامل سلول های بنیادی است که توانایی تقسیم و تولید تخم را دارند.
ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه