تاریخ انتشار: یکشنبه 14 اسفند 1390
منبع جدیدی از سلول های بنیادی شناسایی شد

  منبع جدیدی از سلول های بنیادی شناسایی شد

محققان حدس می زنند که سلول های بنیادی موجود درمخاط رحم در طول دوره ماهانه زنان نیز توانایی تکثیر زیادی دارد.
امتیاز: Article Rating
به گزارش بنیان به نقل ازPostnoon News ، در گذشته خانواده ها  2 یا تعداد بیشتری فرزند داشتند و از مغز استخوان یکی برای درمان دیگرکودک بیمار استفاده می کردند(سلول های بنیادی از خواهر و برادر 60 درصد و سلول های بنیادی خود فرد 90 در صد شانس بهبود بیماری را دارد ) اما اکنون پدرومادرها باید به این فکر بیافتند که سلامت کودک خود را بیمه کنند .
به این دلیل محققان سلول های بنیادی ، مغزاستخوان و بند ناف را به عنوان ساختار ایجاد کننده سلول های جدید معرفی می کنند علاوه بر این آنها حدس می زنند که سلول های بنیادی موجود درمخاط رحم در طول دوره ماهانه زن نیز توانایی تکثیر زیادی دارد. برای بررسی این موضوع، آنها مقدار کمی از خون قاعدگی زنان سالم را جمع آوری کردند و موفق به جدا کردن نوع جدیدی از سلول های بنیادی بزرگسال شدند.
آزمایشات درآزمایشگاه نشان داد که تحت شرایط مناسب، سلول های بنیادی قاعدگی می تواند به انواع بافت های مختلف - از جمله استخوان، رگ های خونی، چربی، مغز، ریه، کبد، پانکراس و قلب ها – تمایز یابند. سلول های بنیادی جدید همچنین به سرعت رشد می کنند که یک مزیت مهم آن است، زیرا تکثیر برخی از انواع سلول های بنیادی بزرگسال به میزانی که برای مصارف پزشکی لازم می باشد دشوار است.
پایان مطلب/
ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه