تاریخ انتشار: پنجشنبه 03 مهر 1399
مهار متاستاز سلاح جدیدی در جنگ علیه سرطان است

  مهار متاستاز سلاح جدیدی در جنگ علیه سرطان است

پروفسور مایکل لیزانتی و همکارانش یافته ای جدید داشته اند که می تواند سرطان را به یک بیماری قابل درمان تبدیل کند و ترس افراد از ابتلا به سرطان را از بین ببرد.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، متاستاز توانایی سلول های سرطانی برای پراکنده شدن در سراسر بدن و به سایر اندام ها است. برخلاف سال ها تحقیق و میلیاردها دلار هزینه، هنوز هم هیچ داروی مورد تایید MHRA/FDA برای مهار متاستاز وجود ندارد و به همین دلیل متاستاز سرطان به یک فرایند کشنده، لاعلاج و البته پر رمز و راز باقی مانده است.

بعد از برداشتن تومور اولیه بوسیله جراحی، اغلب بیماران مورد شیمی درمانی و پرتودرمانی قرار می گیرند تا سلول های توموری باقی مانده را حذف کنند اما این رویکرد همیشه موفقیت آمیز نیست و معمولا افراد متحمل عود مجدد تومور و متاستاز می شوند. در مطالعه ای جدید مایکل لیزانتی و همکارانش مهار کننده های جدیدی را برای متاستاز سرطان طراحی و تست کرده اند که بر مبنای یک آنتی بیوتیک از پیش موجود و مورد تایید FDA به نام دوکسی سیکلین طراحی شده است. آن ها دوکسی سیکلین را از نظر شیمیایی مدیفه کردند به نحوی که پتانسیل آن برای هدف قرار دادن سلول های سرطانی متاستازیک تا پنج برابر افزایش یافت. خوشبختانه این تغییرات موجب از بین بردن خاصیت آنتی بیوتیکی دوکسی سیکلین می شود و در نتیجه خطر وقوع مقاومت آنتی بیوتیکی باکتری ها به حداقل می رسد.

نتایج مطالعه نشان داده است که این داروی جدید موسوم به Doxy-Myr که حاصل اضافه شدن یک اسید چرب است، در مطالعات پیش درمانگاهی غیر سمی بوده است. به عقیده لیزانتی، این داروی جدید می تواند با هدف قرار دادن تولید انرژی سلولی، مانع از متاستاز سلولی شود.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه