تاریخ انتشار: چهارشنبه 30 دی 1394
مهندسی عضله اسکلتی سنتتیک

  مهندسی عضله اسکلتی سنتتیک

ما در عصری زندگی می کنیم که به صورت هفتگی مدل های مصنوعی از اندام های حرکتی را مشاهده می کنیم و بسیاری از بافت ها را به صورت پرینت شده می تواند تولید کرد. به توجه به این پیشرفت های شگفت آور، مهندسی عضله اسکلتی دارای عملکرد بوسیله محققین نباید مساله شگفت آوری باشد.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل ازmedicalxpress، دکتر مارک یوهاس در دانشگاه Duke‌می گوید: ما سعی داریم که عضله اسکلتی را به صورت بافتی کامل به نحوی مهندسی کنیم  که تمام عملکردهای ممکن را دارا باشد و بتواند تمام ابعاد یک عضله طبیعی را ارائه دهد و توانایی بازسازی عضله طبیعی را نیز داشته باشد. این محققین عضله اسکلتی مهندسی شده شان را در ظروف آزمایشگاهی و مدل های جانوری تست کرده اند و بسیار امیدوار شده اند. در ظروف آزمایشگاهی، سلول های بنیادی درون عضله بنیادی قادر به بازسازی بافت آسیب دیده بود و به خوبی انقباضات عضلانی را به طور کامل انجام می داد. در شرایط in vivo‌ نیز، محققین این عضله را به یک موش ایمپلنت کردند و رشد عروق خونی در این بافت و عملکرد این بافت عضلانی مهندسی شده را با استفاده از سیستم های تصویر برداری پیشرفته ارزیابی کردند. نتایج نشان داد که این سلول های عضلانی سنتتیک دارای کارایی ترمیمی امیدوار کننده ای هستند و مدت زمانی که برای ترمیم بافت عضلانی بوسیله این سلول های عضلانی سنتتیک لازم است با زمان لازم برای موش های طبیعی برابری می کند. گام بعدی محققین برای این مطالعه استفاده از این سلول های عضلانی در مورد موش هایی پیر و یا موش هایی است که برای دیستروفی عضلانی مهندسی شده اند. هدف از انجام این کار ارزیابی بیشتر این سلول های عضلانی سنتتیک در طب بازساختی است. آن ها امیدوارند که در آینده ای نزدیک از این عضلات اسکلتی سنتتیک در بازار جهانی برای انسان ها استفاده کنند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
ﺳﻪشنبه, 06 بهمن,1394

پزشک مشاور

آرزو@: <br />با سلام <br />برگشت توان حرکتی تنها با ژن درمانی قابل جبران است و سلول درمانی های فعلی و سایر شیوه های درمانی جدیدتنها مانعی در جهت گسترش و وخیم ترشدن بیماری است.

چهارشنبه, 30 دی,1394

آرزو

سلام،یعنی امکانش نیست تا دو سال آینده یه دارویی درمونی .. چیزی بیاد که حدااقل ده بیست درصدی توان حرکتیمون رو برگردونه ؟ . شما پزشکان و متخصصان از همه چیز علم پزشکی آگاهید پس لطفا مارو هم آگاه کنید. سپاس فراوان از لطف و زحمات بی دریغتون ...

ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه