تاریخ انتشار: شنبه 29 آذر 1399
موثر بودن ژن درمانی علیه سکته مغزی

  موثر بودن ژن درمانی علیه سکته مغزی

سکته مغزی علت اصلی مرگ و ناتوانی شدید طولانی مدت با درمان های محدود است . یک تیم تحقیقاتی به سرپرستی پروفسور گونگ چن در دانشگاه جینان، گوانگژو ، چین اخیراً گزارش دادند که اولین مطالعه غیر انسانی نشان می دهد که بازسازی عصبی با استفاده از سلول های گلیالی داخلی مغز برای ترمیم آسیب ناشی از سکته مغزی موفق آمیز بوده است.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، درمان فعلی سکته مغزی ایسکمیک عمدتا با هدف بازگرداندن جریان خون و محافظت از نور، به طور معمول با فاصله زمانی محدود چند ساعته انجام می شود. با این حال ، بسیاری از بیماران سکته مغزی نمی توانند در عرض چند ساعت پس از شروع سکته مغزی به بیمارستان برسند و ممکن است تعداد زیادی از آن ها دچار مرگ سلول های عصبی و از دست رفتن عملکردهای مغزی شوند. بنابراین، بازسازی سلول های عصبی پس از سکته مغزی می تواند عاملی برای بازگرداندن عملکردهای مغزی باشد.

در مطالعه ای جدید، پروفسور چن و همکاران، ابتدا یک مدل سکته مغزی ایسکمیک در میمونهای با سن 9 تا 21 سال ایجاد کردند تا وقوع معمولی سکته را در میان افراد مسن انسان شبیه سازی کنند. با استفاده از پروموتور GFAP  آستروسیتی برای کنترل بیان فاکتور رونویسی عصبی NeuroD1 ، تیم چن با موفقیت نشان داد که می توان آستروسیت ها را در مغزی که دچار سکته شده است به نورون تبدیل کرد و عملکرد را به میزان زیادی احیا کرد.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه