تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 26 فروردین 1393
موفقیت محقق ایرانی در جداسازی سلول‌های بنیادی از بافت چربی

  موفقیت محقق ایرانی در جداسازی سلول‌های بنیادی از بافت چربی

عضو هیات علمی مرکز تحقیقات فارماکولوژیک گیاهان دارویی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با روشی جدید و با استفاده از تکنیک غیر آنزیمی توانست سلول‌های بنیادی بافت چربی را جداسازی کند.
امتیاز: Article Rating
به گزارش بنیان، دکتر احمد قربانی، مجری طرح در این مورد اظهار کرد:‌ سلول‌های استخراج شده با این روش همانند سلول‌های بنیادی جدا شده با روش کلاسیک، مارکرهای سطحی سلول‌های بنیادی را بیان می‌کنند و قابلیت تمایز به سلول‌های دیگر را دارند.
 
عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد خاطرنشان کرد:‌ این روش یک دستورالعمل ساده و ارزان برای جداسازی سلول‌های بنیادی مزانشیمی از قطعات بسیار کوچک چربی انسان یا حیوان است که نیازی به آنزیم کلاژناز ندارد.
 
به گزارش ایسنا محقق طرح تصریح کرد: مقاله مربوط به این تکنیک در یکی از مجلات ISI به نام مجله Tissue & Cell توسط انتشارات Elsevier منتشر شده است.
 
بر اساس این گزارش، در انجام این تحقیق، دکتر سید امیر جلالی از مرکز تحقیقات ایمونولوژی پژوهشکده بوعلی و دکتر معصومه واردی از دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز همکاری داشته‌اند.
 
پایان مطلب/
ثبت امتیاز
نظرات
چهارشنبه, 27 فروردین,1393

لیلا عرب

فرشاد عزیز <br />با سلام <br />بله.می توان از سلول های بنیادی بافت چربی برای بهبود آرتروز استفاده کرد به شرط ان که بی خطر بودن و اثر بخشی آن در طرح های تحقیقاتی اثبات شود.

ﺳﻪشنبه, 26 فروردین,1393

فرشاد

ایا ازاین روش می توان در درمان ارتروز زانو استفاده کرد؟

ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه