تاریخ انتشار: چهارشنبه 20 فروردین 1393
مکانیزم های جدید برای افزایش توانایی سیستم ایمنی علیه سرطان

  مکانیزم های جدید برای افزایش توانایی سیستم ایمنی علیه سرطان

محققین روشی را کشف کرده اند که راه جدیدی را برای افزایش توانایی سیستم ایمنی برای تشخیص و تخریب تومورها ارائه می دهد.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل ازmedicalxpress، مطالعه ای که جدیدا صورت گرفته است راه  جدیدی را برای بلوک کردن عملکرد CTLA-4 آشکار ساخته است. پروتئین CTLA-4 یک گیرنده تنظیم کننده مهار سیستم ایمنی است که پیش از این در مطالعات داروشناسی توجه بسیاری را به خود جلب کرده بود و به نظر می رسد پتانسیل استفاده در مبارزه علیه سرطان را دارد. یک آنتی بادی بلوک کننده CTLA-4 نیز پیش از این در ملانومای پیشرفته مورد استفاده قرار گرفته بود.

این مشاهدات مهم دیدگاه های جدیدی را در مورد مکانیزم عملکرد CTLA-4 و روشی جدید برای مبارزه با سرطان ارائه می دهد.

در این مطالعه محققین برهمکنش یک  آنزیم پروتئین کیناز درون سلولی به نام C-(C-eta) و گیرنده سلول ایمنی CTLA-4 را نشان دادند که برای عملکرد سرکوب کنندگی سلول های تنظیمی Tحیاتی است. این سلول های T برخلاف سایر سلول های سیستم ایمنی موجب کاهش فعالیت سیستم ایمنی می شوند.این فعالیت برای سیستم ایمنی بسیار مهم است و فعالیت های بیش از حد و مضر این سیستم را که منجر به بیماری های اوتوایمیون می شود را کاهش می دهد. البته این سلو لهای T می توانند  اثر نامطلوبی نیز روی فعالیت مفید سیستم ایمنی در مبارزه علیه سرطان داشته باشند.

محققین در این مطالعه نشان داده اند که اتصال آنزیم به CTLA-4 برای فعالیت سلول هایT و کاهش فعالیت سیستم ایمنی ضروری است. علاوه براین حذف آنزیم به ویژه در موش های باردار نشان داد که سلول های T فاقد این آنزیم در مهار پاسخ سیستم ایمنی بر علیه تومور در حال رشد ناتوان هستند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه