تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 05 فروردین 1399
مکانیسم های فعال شونده بوسیله سلول های بنیادی که در بهبودی قلب بعد از حملات قلبی مشارکت می کنند

  مکانیسم های فعال شونده بوسیله سلول های بنیادی که در بهبودی قلب بعد از حملات قلبی مشارکت می کنند

محققین کلینیک مایو مکانیسم های ترمیمی فعال شونده با سلول های بنیادی بعد از حملات قلبی را شناسایی کرده اند. سلول های بنیادی موجب احیای عضلات قلبی بعد از حملات قلبی می شوند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، پژوهشی جدید نشان داده است که سلول های کاردیوپوئیتیک انسانی نیاز به پروتئین هایی دارند تا تغییرات پیچیده ناشی از حملات قلبی را معکوس کنند. این سلول ها از منابع سلول های بنیادی بالغ در مغز استخوان مشتق می شوند.

گستره تغییراتی که به دلیل حملات قلبی ایجاد می شوند بیش از آن چیزی است که قلب بتواند خودش را ترمیم کند و یا این که مانع از آسیب ثانویه بیشتر شود. با این حال، به طور قابل توجه، سلول درمانی با سلول های بنیادی کاردیوپوئیتیک دو سوم این تغییرات ناشی از بیماری را به طور کامل یا جزئی معکوس می کند و بیش از 85 درصد تغییرات عملکردی سلولی ناشی از حملات قلبی با استفاده از این سلول های کاردیوپوئیتیک احیا می شوند. درک نحوه عملکرد این سلول های بنیادی کاردیوپوئیتیک می تواند در ایجاد درمان های جدید بسیار مهم باشد.

مطالعه ای جدید نشان می دهد که پاسخ قلب بیمار به درمان با سلول های بنیادی کاردیوپوئیتیک، تکوین و رشد عروق خونی جدید همراه با بافت قلبی جدید است. این مطالعه در کلینیک مایو به مقایسه قلب موش های بیماری که سلول بنیادی کاردیوپوئیتیک انسانی را دریافت کرده بودند و قلب های موش بیماری که سلول درمانی نشده بودند، پرداخت. با استفاده از یک رویکرد علوم داده ای آن ها به ترسیم های پروتئین های موجود در عضلات قلبی پرداختند و 4000 پروتئین قلبی را شناسایی کردند که بعد از حملات قلبی 10 درصد آن ها تحت تاثیر قرار می گیرند. بررسی های بیشتر نشان داد که سلول درمانی موجب می شود که وضعیت این پروتئین های آسیب دیده به شرایط طبیعی باز گردد. همین امر موجب شده است که محققین استفاده از سلول های بنیادی کاردیوپوئیتیک را کاندیدای امیدوار کننده ای برای درمان حملات قلبی در آینده بدانند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه