تاریخ انتشار: یکشنبه 24 فروردین 1393
نابودی سلول‌های سرطان مثانه با نانومیله طلا

  نابودی سلول‌های سرطان مثانه با نانومیله طلا

راهبرد جدید در تحقیقات پیشرفته سرطان، تشخیص تفاوت بین سلول‌های سالم و سرطانی و از بین بردن آنها بدون آسیب رساندن به بافت سالم است.
امتیاز: Article Rating
به گزارش بنیان به نقل از ایسنا مرکز سرطان دانشگاه کلرادو در نشست سالانه 2014 تحقیقات سرطان آمریکا راهبرد جدیدی در مورد از بین بردن سلول‌های سرطانی بدون آسیب به بافت ارائه کرد.
 
در سلول‌های سرطانی این بیماری با پروتئین EGFR نانومیله طلا می‌تواند به پروتئین‌های EGFR متصل شود و سپس به کمک لیزر با شدت پایین این نانومیله طلا گرم شده و سلول‌های سرطانی غنی از این پروتئین را از بین ببرد.
 
توماس فلیگ، مدیر پزشکی مرکز تحقیقات سرطان بالینی دانشگاه کلرادو اظهار کرد: هدف ما شناسایی سلول‌های آلوده از سلول‌های سالم به کمک فناوری نانو و از بین بردن سلول‌های سرطانی بدون آسیب به بافت سالم است.
 
نانو میله طلا به تنهایی بی‌ضرر است. با این وجود میزان لیزر با بسامد مخصوص برای تحریک نانومیله‌ها طراحی شده است. این بسامد لرزش و گرمای کافی در میله‌ها ایجاد می‌کند و موجب از بین رفتن سلول‌های سرطانی متصل می‌شود.
 
در این تحقیق 16 موش با روش مذکور مورد درمان قرار گرفتند و عوامل بیماری در موش‌ها در مقایسه با 2 موش از 14 موشی که فقط با لیزرتحت درمان بودند، کاهش یافت.
پایان مطلب/
ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه