تاریخ انتشار: چهارشنبه 28 آبان 1399
نتایج امیدوار کننده یک درمان ترکیبی علیه COVID-19

  نتایج امیدوار کننده یک درمان ترکیبی علیه COVID-19

محققین در انستیتوو کارولینسکا سوئد نتایج امیدوار کننده ای را از استفاده از یک درمان ترکیبی آزمایشگاهی علیه COVID-19 گزارش کرده است.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، در این مطالعه جدید، محققین نشان داده اند که ترکیب داروی remdesivier(داروی مورد تایید برای COVID-19) و hrsACE2(یک دارو که در فاز دو کارآزمایی علیه COVID-19) قرار دارد، بار ویروس SARS-CoV-2 را کاهش می دهد و مانع از همانندسازی ویروس در کشت های سلولی و ارگانوئیدها می شود.

داروی رمدسیویر از طریق مهار یک آنزیم مانع از تکثیر ویروس می شود. با این حال، این دارو در دوزهای بالای موجب آسیب به کبد و ریه ها می شود. اما ACE2 محلول نوترکیب انسانی(hrsACE2)، یک واریته به صورت ژنتیکی تغییریافته از آنزیم مبدل آنژیوتانسین پروتئین غشای سلولی(ACE2) است که ویروس کرونا از آن برای ورود به سلول ها استفاده می کند. مطالعات گذشته نشان نداده اند که hrsACE2 به عنوان طعمه ای برای کروناویروس عمل می کند تا ویروس و نسخه های ویروس به جای سلول های واقعی به آن بچسبند و به موجب آن بار ویروسی را در سلول ها کاهش می دهد.

در مطالعه ای که با استفاده از کشت سلول های میمون، اسفروئیدهای کبدی، ارگانوئیدهای کبدی و کلیوی مشتق از سلول های بنیادی صورت گرفت، محققین نشان دادند که ترکیب داروی رمدسیویر و hrsACE2 بار ویروسی را کاهش می دهد و مانع از تکثیر ویروس در سلول ها و انتقال آن ها به سلول های مجاور می شود. نکته مثبت این درمان ترکیبی این است که در این رویکرد از دوزهای پایین هر دو دارو استفاده می شود و در نتیجه می توان گفت که عوارض جانبی و سمیت کمی دارند و استفاده از آن ها بی خطر است.

این مطالعه، درمان ترکیبی مذکور را گزینه درمانی موثری برای مقابله با COVID-19 می داند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه