تاریخ انتشار: پنجشنبه 14 اردیبهشت 1391
نقش سلول های بنیادی در بیماری های خودایمنی

  نقش سلول های بنیادی در بیماری های خودایمنی

پژوهش ها نشان می دهد سلول های بنیادی مزانشیمی مغز استخوان از طریق مکانیسمی که تا به حال ناشناخته بود با فعال کردن مسیر لیگاند FAS / FAS سبب  القاء آپوپتوزدر سلول ها T می شوند.
امتیاز: Article Rating
به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، با توجه به مطالعه منتشر شده درCell Stem Cell ، سلول های بنیادی مزانشیمی مغز استخوان (BMMSCs)، با فعال کردن مکانیزم مربوط به اتصال  لیگاند FAS / FAS ، آپوپتوز(مرگ برنامه ریزی شده سلولی) را در سلول های T القاء کرده وتحمل ایمنی را بالا می برد.
برای بررسی مکانیسم های زیر بنایی مزایای درمان با BMMSCs دربیماری خود ایمنی، Kentaro Akiyama و همکارانش از دانشگاه کالیفرنیای جنوبی ، سلول های بنیادی مزانشیمی مغز استخوان را به موش تزریق کردند.
این محققان دریافتند که در مدل موشی اسکلروز سیستمیک یا کولیت، تزریق سلول های بنیادی مزانشیمی مغز استخوان سبب القاء آپوپتوزدر سلول های T از طریق مسیر FAS وابسته به لیگاند FAS شده و علائم بیماری کاهش یافت. این درسلول های بنیادی مزانشیمی که لیگاند FAS را بیان نمی کنند، مشاهده نشد. سلول های T آپوپتوزشده باعث تحریک ماکروفاژها به تولید فاکتوررشد β و تنظیم مثبت سلول های T تنظیمی و افزایش تحمل سیستم ایمنی بدن می شود. درپنج بیمارمبتلا به اسکلروز سیستمیک که پیوند آلوژنیک سلول های بنیادی مزانشیمی را دریافت کرده بودند، مسیر FAS فعال شده وعلائم بیماری بهبود یافت.
این داده ها نشان می دهد سلول های بنیادی مزانشیمی مغز استخوان از طریق مکانیسمی که تا به حال ناشناخته بود با فعال کردن مسیر لیگاند FAS / FAS سبب  القاء آپوپتوزدر سلول ها T می شوند.
پایان مطلب/
ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه