تاریخ انتشار: چهارشنبه 12 بهمن 1390
نقش سلولهای بنیادی چربی درجراحی های ترمیمی

  نقش سلولهای بنیادی چربی درجراحی های ترمیمی

بنا بر گزارش اخیر در ژاپن ، سلول های بنیادی به دست آمده از بافت چربی انسانی با موفقیت در جراحی های ترمیمی صورت و سینه دربیش از 30 نفر مورد استفاده قرار گرفت.
امتیاز: Article Rating
به گزارش بنیان به نقل از health.asiaone؛ نتایج تحقیق دکتر Kotaro Yoshimura از دانشگاه توکیو ژاپن درچهارمین نشست سالانه جامعه بین المللی فناوری کاربرد چربی ، در Baton Rouge  لوئیزیانای آمریکا ارائه شد.
دکتر Yoshimura  یک درمان نوآورانه سلول های بنیادی را بر روی 39 بیمارکه تحت روش های ترمیمی نقص های مادرزادی صورت و سینه و بازسازی پستان پس از ماستکتومی جزئی بودند انجام داد.
این روش شبیه به تزریق معمولی چربی است. گروه دکتر Yoshimura چربی ها را از بیماران لیپوساکشن کرده ، سلول های بنیادی موجود در چربی را جدا کرده و سپس چربی و سلولهای بنیادی را به مناطق آسیب دیده بافت تزریق کردند. هر بیمار چربی و سلول های بنیادی خود را دریافت کرد.
تا به حال پزشکان چربی را به بافت آسیب دیده برای حمایت فیزیکی یا مکانیکی تزریق می کردند.و از دست دادن احتمالی چربی ،که آتروفی نامیده می شود ، یک اتفاق معمول در بیمارانی بود که تزریق چربی دریافت می کردند.
دکتر Yoshimura آتروفی کمی در بیماران خود مشاهده کرد ، و معتقد است که سلول های بنیادی کلید سالم نگه داشتن چربی است  و به آنها امکان دوباره جوان شدن را می دهد.
دکتر Yoshimura  اظهار کرد : به نظر می رسد سلول های بنیادی به دست آمده از بافت چربی از طریق گسترش عروق خونی به عنوان راهی برای افزایش بقای بافت پیوندی عمل کرده وهمچنین با تشکیل سلول های جدید چربی به حفظ حجم بافت کمک می کنند. این نتایج بالینی نشان دهنده پتانسیل سلول های بنیادی به دست آمده از بافت چربی است.
دکتر Yoshimura همچنین گفت که 70 درصد از تمام عوارض ناشی از عمل جراحی زیبایی  مربوط به استفاده از مواد مصنوعی است. بنابراین چربی غنی از سلول های بنیادی ، نوید حذف اینگونه عوارض می باشد.
ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه