تاریخ انتشار: چهارشنبه 23 آذر 1390
نقش مثبت هیدروژل در درمان سوختگی درجه سه

  نقش مثبت هیدروژل در درمان سوختگی درجه سه

هیدروژل در درمان سوختگی درجه سه به رشد پوست جدید بدون اسکار کمک می کند.
امتیاز: Article Rating
به گزارش بنیان، محققان دانشگاه جان هاپکینز با آزمایش هیدروژل برای درمان سوختگی به نقش غیرقابل انکار آن در درمان سوختگی درجه سه پی بردند.
محققان با استفاده از مواد ژله مانند و روش درمان زخم که در آزمایش های اولیه بر روی پوست آسیب دیده از سوختگی های شدید، قادر به احیاء بافت سالم بدون اسکار شدند.
در نسخه آن لاین National Academy of Sciences محققان گزارش دادند نتایج امیدوار کننده ای از آزمایش های خود در بافت موش مشاهده کرده اند اما هنوز بر روی انسان آزمایش نشده است.
محققان می گویند این روش  که به تشکیل عروق خونی جدید و پوست از جمله فولیکول های مو می شود، می تواند تا حد زیادی سبب بهبود سربازان مجروح، قربانیان آتش سوزی و افراد دیگر با سوختگی درجه سوم شود.

این درمان شامل پانسمان ساده زخم است که شامل هیدروژل طراحی شده مخصوص بر پایه آب و چارچوب سه بعدی پلیمرها است.
در سوختگی درجه سه تمام ضخامت پوست ، یعنی اپیدرم و درم ، تخریب می‌شود و حتی ممکن است آسیب عمیقتر شده و بافت های زیر پوستی (چربی ، ماهیچه و استخوان) را نیز درگیر کند. گاهی تمایز سوختگی درجه سه از سوختگی درجه دو مشکل می‌باشد؛ با این وجود ناحیه سوختگی در نوع درجه سه معمولاً سیاه رنگ و یا خشک و سفید است اما در نوع درجه دو قرمز و مرطوب بوده و ظاهر عرق کرده دارد. از طرفی در سوختگی درجه دو بیمار درد شدیدی دارد ولی در سوختگی درجه سه به علت از بین رفتن اعصاب زیر جلدی معمولاً بیمار دردی احساس نمی‌کند؛ بجز مواردی که در اطراف سوختگی درجه سه ، مناطقی از سوختگی درجه دو نیز وجود داشته باشد.

علل سوختگی درجه سه عبارتند از مایعات بسیار داغ ، شعله شدید آتش ، جریان الکتریکی ، مواد شیمیایی قوی مانند فسفر سفید. عمق سوختگی نه تنها به شدت حرارت عامل سوزاننده بستگی دارد بلکه با مدت تماس ماده سوزاننده با پوست نیز ارتباط دارد.
پایان مطلب/
ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه