تاریخ انتشار: چهارشنبه 29 آبان 1392
هزینه بالای ژن درمانی سرطان های زنان استقبال را کاهش داده است
فوق تخصص سرطان های زنان

  هزینه بالای ژن درمانی سرطان های زنان استقبال را کاهش داده است

یک فوق تخصص سرطان های زنان گفت: شایع ‌ترین سن ابتلا به سرطان تخمدان 40 تا 50 سالگی است و خانم ها باید سالی یک بار تحت معاینه دقیق لگنی ، پاپ ‌اسمیر و در صورت نیاز سونوگرافی قرار بگیرند چون این بیماری اگر در مراحل اولیه تشخیص داده شود درمانش موفقیت آمیز تر خواهد بود.
امتیاز: Article Rating

دکتر افسانه تهرانی در این باره به خبرنگار بنیان گفت: رشد غیرطبیعی سلول های تخمدان موجب ایجاد سرطان تخمدان می‌ شود که این نوع سرطان علائم اولیه خاصی ندارد و در مراحل پیشرفته علائم آن ظاهر می شود به همین خاطر نمی‌توان کمک چندانی به فرد مبتلا کرد و تنها راه حل درمانی،خارج کردن تخمدان‌هاست.
این فوق تخصص بیماری های زنان با بیان اینکه ژن درمانی برای برخی از سرطان های زنان انجام می گیرد اما به دلیل گران بودن هزینه درمان، کمتر از آن استقبال می شود گفت: ژن درمانی تا حد زیادی می تواند به درمان کمک کند و فرد را از گسترش بیماری نجات دهد.

وی با بیان اینکه جراحی و شیمی‌ درمانی درمان‌های رایج سرطان تخمدان هستند، تصریح کرد: افرادی که بارداری نداشته اند،داشتن سابقه ابتلا به سرطان تخمدان در یكی از افراد نزدیک خانواده یا  ابتلای نزدیكان فرد به سرطان‌‌های روده بزرگ، ركتوم، رحم یا سرطان سینه، افرادی که داروهای هورمونی استروژنی مصرف کرده اند، مبتلایان به آندومتریوز و زنان با اضافه‌وزن زیاد و دارای BMI بالای 30  بیشتر در معرض ابتلا به سرطان تخمدان قرار دارند.

او با اشاره به اینکه زنان بالای 50 سال بیشتر به این نوع سرطان مبتلا می شوند،ادامه داد: افزایش ناگهانی سایز شکم، درد دائمی در ناحیه شكم و زیر شكم، مشکل در بلع، بی اشتهایی، تکرر ادرار و پشت درد همراه با احساس خستگی عمومی از علائم ابتلا به سرطان تخمدان است.
تهرانی با اشاره به اینکه مصرف قرص ‌های ضد بارداری خوراکی می تواند به پیشگیری از سرطان تخمدان کمک کند، خاطر نشان کرد: در صورتی كه فرد مبتلا تصمیم به بارداری داشته باشد پزشكان او را بدون برداشتن تخمدان درمان می کنند البته این درمان به مرحله و میزان پیشرفت سرطان بستگی دارد.

 ژن‌درمانی چیست؟
 
پیشرفت در زمینۀ آشنایی با ژن‌ها و اعمال تغییرات در آنها این امکان را برای دانشمندان فراهم کرده است که برای مقابله یا پیشگیری از بیماری، مواد ژنتیکی فرد را تغییر دهند. ژن‌درمانی شیوۀ درمان آزمایشی است که برای مقابله با بیماری، مادۀ ژنتیکی (D.N.A يا R.N.A) را به سلول‌های فرد می‌شناساند. استفاده از ژن‌درمانی برای درمان انواع مختلف سرطان و بیماری‌های دیگر در پژوهش‌های بالینی در دست بررسی است (مطالعات تحقیقاتی که افراد در آن شرکت می‌کنند).
در بعضیروش‌های ژن درمنی سلول‌های سالم هدف قرار می‌گیرند و توانایی آنها برای مقابله با سرطان تقویت می‌شود. روش‌های دیگر، سلول‌های سرطانی را هدف قرار می‌دهند تا آنها را نابود یا از رشد آنها جلوگیری کنند.

پایان مطلب/
 

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه