تاریخ انتشار: دوشنبه 29 آبان 1391
هم کشتی با سلول های خون بند ناف انسان درتکثیر سلول های بنیادی جنینی نقش مؤثری دارند

  هم کشتی با سلول های خون بند ناف انسان درتکثیر سلول های بنیادی جنینی نقش مؤثری دارند

محققان تایوانی یک سیستم هم کشتی ایمن ، عملی و قدرتمند را ابداع کرده اند که ازسلول های بنیادی مزانشیمی خون بند ناف انسان (HUCMSCs) برای تغذیه کشت پایدار مورد نیاز گسترش سلول های بنیادی جنینی انسان (hESC) قبل از پیوند سلول، استفاده کرده است.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از phys.org، محققان تایوانی یک سیستم هم کشتی ایمن ، عملی و قدرتمند را ابداع کرده اند که ازسلول های بنیادی مزانشیمی خون بند ناف انسان (HUCMSCs) برای تغذیه کشت پایدار مورد نیاز گسترش سلول های بنیادی جنینی انسان (hESC) قبل از پیوند سلول، استفاده کرده است. به گفته محققان، این هم کشتی به نظر می رسد ترس از یکی از ویژگی های hESCs پیوندی که تمایل به تشکیل تومور است را از بین می برد.

این مطالعه در مجله CELL TRANSPLANTATION، منتشر شده است
 
دکترTang-Yuan Chu نویسنده مشترک این مطالعه گفت:" سلول های بنیادی جنینی دارای پتانسیل پرتوانی هستند. نگهداری مداوم hESCs به یک لایه مغذی با منشا حیوانی وابسته است که می تواند خطر فاکتورهای غیر انسانی و پاتوژن های ناشناخته را به همراه داشته باشد برای حل این مشکل،از بافت انسانی به عنوان تغذیه کننده استفاده می شود.
به طور سنتی تکثیر hESCs نیاز به یک محیط کشت مغذی دارد، به این معنی که از انواع مختلفی از بافت های انسانی وحیوانی برای کشت های مغذی استفاده می شود.
این محققان خاطر نشان کردند در حالی که hESCs هم کشتی موفقی با عضلات جنین انسان، سلول های پوست، سلول های اپیتلیال لوله های فالوپ بزرگسالان ، سلول های پوست ختنه گاه، و سلول های بنیادی مغز استخوان داشته اند، این مطالعه از سلول های بنیادی مزانشیمی خون بند ناف انسان برای ایجاد هم کشتی استفاده کرده است. آنها گفتند که استفاده از hUCMSCs به عنوان منبع تغذیه کننده دارای مزایای متعددی است، از جمله در دسترس بودن آنها، سهولت کار با آنها و ایمنوژنیسیته پایین این سلولها .
با این حال، براساس این تحقیقات، هنگامیکه از بافت های مختلف پستانداران عالی و موشی و یا حتی بافت های انسانی برای هم کشتی استفاده می شود، ساختار شبه توموری به نام "تراتوم" تشکیل می شود. با وجود نامطلوب بودن این تراتوم ، از آن به عنوان شاخصی برای اثبات توانایی پرتوانی سلول های بنیادی استفاده می شود.
این مطالعه نشان داد که ویژگی پرتوانی لزوما نیاز به تشکیل تراتوم ندارد.
این محققان گفتند:" کشت مغذی که با استفاده از hUCMSCs ایجاد کرده اند ممکن است از تشکیل تراتوم توسط hESCs جلوگیری کند، زیرا بر خلاف منابع بافتی تغذیه کننده دیگر، با استفاده از hUCMSCs ما نیاز به استفاده از مواد تشکیل دهنده  سه لایه جنینی نداریم.
علاوه بر حذف تراتوم، این سیستم پیشنهادی همچنین باعث کاهش حجم کار و مشکلات آماده سازی رده های تغذیه کننده جدید می شود.
پایان مطلب/
ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه