سرطان پروستات، هورمون TX
تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 15 آذر 1390
هورمون TX تهدید قلبی برای مبتلایان به سرطان پروستات نیست

  هورمون TX تهدید قلبی برای مبتلایان به سرطان پروستات نیست

محققان اثبات کردند که افزایش درمان " محروميت از آندروژن " در مردان مبتلا به سرطان پروستات ، با افزایش مرگ و میر به دلیل ناراحتی های قلبی عروقی همراه نبوده است.

امتیاز: Article Rating
به گزارش بنیان به نقل از medpagetoday، دکتر Jason A. Efstathiou و همکارانش از بیمارستان عمومی ماساچوست با تجزیه و تحلیل چند متغیر از یک آزمایش تصادفی بزرگ عنوان کردند، مردانی که مورد هورمون درمانی و اشعه درمانی قرار گرفته بودند هیچ افزایش مرگ و میر ناشی از عوامل قلبی در مقایسه با مردانی که فقط تحت درمان با اشعه بودند، نداشتند.

به گزارش محققان در نشست سالانه انجمن انکولوژی تشعشع آمریکا، عوامل خطرساز متعارف  به طورقابل توجهی با مرگ قلبی عروقی همراه بوده است.

این عوامل خطر ساز عبارت بودند از سن 70 سالگی یا بالاتر (HR (1.06) 95 ٪ CI 1،03 به 1،09، P <0.0001)، بیماری های قلبی عروقی (HR 2.04، 95 ٪ CI 1،49 به 2،79، P <0.0001) و دیابت (HR 1.51، 95 ٪ CI1،04 به 2،20، P = 0.03).

Efstathiouافزود: بیشتر این ریسک فاکتورها و نه همه، با تجزیه و تحلیل جمعیت مورد نظر نشان دادند که گنادوتروپین که هورمون آگونیست آزاد می کند با خطر ابتلا به بیماری عروق کرونر قلب، انفارکتوس میوکارد و دیابت در مردان مبتلا به سرطان پروستات همراه است.

اگرچه FDA از تولید کنندگان این داروها اضافه کردن برچسب ایمنی را خواستار شده است، مباحث مهمی در باره تاثیر بالقوه GnRH آگونیست در مرگ قلبی عروقی باقی مانده است.

برای ارزیابی این روابط احتمالی، محققان، اطلاعات فاز 3 کارآزمای بالینی 1 هزار و 979 مرد که سن متوسط ​آنها ​71 سال بود و در مرحله T1 - 2 سرطان پروستات بودند را مورد تجزیه و تحلیل قرار دادند.

در شروع مطالعه، گروهی از مردان به صورت تصادفی مورد تابش اشعه علاوه بر درمان "محرومیت از آندروژن" قرار گرفتند که از نظر ویژگی هایی مثل سن، بیماری و عوامل خطر قلبی عروقی بسیار شبیه به کسانی بودند که فقط اشعه دریافت کردند.

طی بررسی 10 ساله مرگ های قلبی و عروقی به میزان 9.8 درصد در گروهی که درمان ترکیبی را دریافت کرده بود و 10.7 درصد از افرادی که تحت پرتودرمانی بودند دیده شد که البته تفاوت آماری معنی داری نبود.

تجزیه و تحلیل تک به تک متغیرها نشان داد که "محرومیت از آندروژن" بهبود بقای کلی و بهبود بیماری می شود اما مرگ و میر ناشی از بیماری های قلبی عروقی را زیاد نمی کند.

نتایج حاصل از تجزیه و تحلیل اطلاعات مشخص کرد که ٪ 35 از بیماران در معرض خطر کمتری قرار گرفتند و هیچ خطر مرگ و میر قلبی عروقی هم نداشتند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه