تاریخ انتشار: یکشنبه 07 آبان 1396
هورمون رشد و افزایش خطر سرطان

  هورمون رشد و افزایش خطر سرطان

محققین در دانشگاه کوئینزلند توانسته اند فرایندهای سلولی را آشکار سازند که ممکن است توضیح دهد چرا افراد بلند قامت بیشتر در معرض انواع مختلف سرطان ها قرار دارند
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، در این مطالعه جدید، تیمی از محققین به سرپرستی دکتر اندرو بروک نشان داده است که چگونه یک واریته ژنی که گیرنده هورمون رشد را کد می کند، منجر به پیشرفت سرطان ریه در بین افراد با قومیت های مختلف می شود. به گفته بروک، این یافته تا اندازه قابل بسط به سایر سرطان ها نیز می باشد.

پیام رسانی از گیرنده های هورمون رشد تنظیم کننده فاکتورهایی مانند قد افراد، زیرکی، باروری، متابولیسم و ایمنی است. مطالعات ژنومیک قبلی نشان داده است که این واریته ژنی دلیلی برای افزایش خطر سرطان ریه است و برخی مطالعات نیز نشان داده است که زمانی که نقصی در مسیر پیام رسانی هورمون رشد اتفاق می افتد، افراد ممکن است کوتاه تر شوند اما به همین میزان خطر سرطان نیز در آن ها کاهش می یابد. به گفته بروک سالانه 12400 نفر در استرالیا دچار سرطان ریه می شوند که در این بین تنها 16 درصد این شانس را دارند که برای حدود پنج سال زنده بمانند. بنابراین شناسایی زودهنگام این واریته ژنی موتاسیون یافته می تواند یک مارکر مناسب برای پیش بینی خطر ابتلا به سرطان سینه باشد. در حال حاضر بروک و همکارانش روی طراحی و تولید داروهایی کار می کنند که بتوانند پیام رسانی هورمون رشد را مهار کنند و توانسته اند در مطالعات مقدماتی با استفاده از کشت سلول های ریوی طبیعی، سلول های مشتق از تومورهای ریوی و سلول های ریوی مشتق از سلول های بنیادی به چند کاندیدای دارویی دست یابند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه