تاریخ انتشار: یکشنبه 25 آبان 1399
واکسنی جدید برای متوقف کردن آلزایمر

  واکسنی جدید برای متوقف کردن آلزایمر

سیستم ایمنی ما ظرفیت دفاع علیه مواد خارجی از جمله سموم و ... را دارد و با افزایش سن تضعیف می شود و همین امر موجب می شود که واکسن ها برای افراد بالای 65 سال کارایی کمتری داشته باشند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، محققین دانشگاه فلوریدا نشان داده اند که ایمنی درمانی که اشکال نوروتوکسیک پپتید آمیلوئید بتا را هدف قرار می دهد ممکن است مانع از پیشرفت آلزایمر شود که شایع ترین بیماری مخرب عصبی وابسته به سن است. اما در مورد افرادی با سیستم ایمنی ضعیف این رویکرد موثر نیست، به همین دلیل محققین در دانشگاه فلوریدای جنوبی به دنبال یافتن واکسنی هستند که بتواند برای افرادی که دچار سیستم ایمنی مختل شده، التهاب اضافی و سایر مشکلات هستند استفاده شود.

در پژوهشی جدید، دکتر کائو و همکارانش نشان داده اند که واکسن دندریتی ارائه کننده آنتی ژن با یک پاسخ آنتی بادی خاص به اولیگومری می تواند برای افراد مبتلا به آلزایمر بی خطر و البته موثر باشد. این واکسن که E22W42 DC نام دارد از سلول های ایمنی موسوم به سلول های دندریتی بارگیری شده با پپتید مدیفه شده به عنوان آنتی ژن استفاده می کند. این اکسن از سلول های ایمنی خود بدن برای هدف قرار دادن مولکول های سمی که در مغز تجمع پیدا می کنند استفاده می کند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه