تاریخ انتشار: شنبه 16 فروردین 1393
وزیربهداشت عمل پیوندقرنیه و سلول های بنیادی را روی چشم های شوخان انجام داد
دو عمل همزمان و در چهار ساعت؛

  وزیربهداشت عمل پیوندقرنیه و سلول های بنیادی را روی چشم های شوخان انجام داد

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در دو عمل جراحی همزمان که چهار ساعت طول کشید، عمل پیوند قرنیه و سلول های بنیادی را بر روی چشم های «شوخان براخاسی» و مادر وی، انجام داد.
امتیاز: Article Rating
به گزارش بنیان به نقل از  پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، دکتر سیدحسن هاشمی اسفندماه سال گذشته، چشمهای شوخان دختر 6 ساله ای که بینایی خودش را به دلیل حساسیت دارویی از دست داده بود معاینه کرد و در روز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) (دیروز) به همراه تیمی از اساتید چشم پزشکی در دو عمل جراحی 4 ساعته و همزمان عمل پیوند قرنیه و سلول های بنیادی را بر روی چشم های شوخان براخاسی و مادر وی در بیمارستان تخصصی چشم پزشکی نور انجام داد.
 
شوخان شش ساله اهل روستای کلکان شهرستان دیواندره در استان کردستان که دو سال پیش براثر تزریق پنی سیلین بینایی چشمانش را از دست داد.
 
به گفته وکیل شوخان، تیم جراحی به سرپرستی دکتر قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت و دکتر غفاری که هر دو از نوابغ چشم پزشکی ایران هستند، عمل را با موفقیت به انجام رساندند.
 
هاشمی لحظاتی قبل از ورود به اتاق عمل در تشریح چگونگی عمل جراحی چشم شوخان، گفت: باید با عمل پیوند قرنیه و بطور همزمان با بهره گیری از سلول های بنیادی که در این عمل نتایج آزمایشات مادر شوخان را به عنوان نامزد دهنده سلول های بنیادی تایید کرده، با استفاده از پوسته ای از چشمان مادر شوخان دو عمل را همزمان انجام می دهیم .
 
وی با اشاره به حساس و تخصصی بودن این عمل جراحی افزود: بهرحال در اعمال جراحی از این دست احتمال رد پیوند به دلیل اینکه دهنده شخص دیگری است، وجود دارد اما امیدوارم که این عمل بدون کمترین عارضه و مشکل انجام شود.
پایان مطلب/
 
ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه