تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 18 آذر 1399
وزیکول های خارج سلولی مشتق از استئوسیت ها: رویکردی جدید برای بازسازی استخوان

  وزیکول های خارج سلولی مشتق از استئوسیت ها: رویکردی جدید برای بازسازی استخوان

استئوسیت های حساس به نیروهای مکانیکی در بافت استخوان قرار دارند و زمانی که تحت تنش مکانیکی قرار می گیرند، فاکتورهای پاراکرینی را ترشح می کنند که موجب فراخواندن، تکثیر و تمایز استخوانی سلول های بنیادی مزانشیمی مورد نیاز برای تشکیل و بازسازی استخوان شوند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از Stemcellportal، دکتر دیوی هوی و همکارانش در کالج ترینیتی دوبلین مسیرهای پیام رسانی را کشف کرده اند که استئوسیت های تحریک شده به صورت مکانیکی و سلول های بنیادی مزانشیمی را به یکدیگر مرتبط می سازد. آن ها اهمیت وزیکول های خارج سلولی را در فراخوانی و استخوان زایی سلول های بنیادی مزانشیمی انسانی در پاسخ به استئوسیت هایی که تحت تاثیر شرایط کشت یا تنش برشی مایعات قرار گرفته اند نشان داده اند. آنالیزهای اولیه سلول های بنیادی مزانشیمی کشت شده در محیط کشت استئوسیتی نشان داده است که تنها سکرتوم آزاد شده از استئوسیت های تحت شرایط تنش برشی قرار گرفته می تواند استخوان زایی را به طور قابل توجهی افزایش دهد و این امر اهمیت بار مکانیکی در پیام رسانی استئوسیت به سلول های بنیادی مزانشیمی را نشان می دهد.

به عبارت ساده، اعمال نیروی مکانیکی موجب افزایش ترشح سکرتوم از استئوسیت ها می شود که این امر نقش مهمی را در فراخوانی سلول های بنیادی مزانشیمی و تمایز آن ها به استخوان می شود و موجبات بازسازی استخوان را فراهم می آورد.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه