تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 02 اسفند 1390
وقتی که ساعت بیولوژیکی بدن خاموش می شود، سیستم ایمنی بدن هم کاهش می یابد

  وقتی که ساعت بیولوژیکی بدن خاموش می شود، سیستم ایمنی بدن هم کاهش می یابد

گفته می شود که که زمان همه چیز است، این ممکن است مخصوصا در توانایی مبارزه با بیماری ها درست بنظر آید. تحقیقات جدید ی که درمجله ایمنی منتشر شده نشان می دهد که موفقیت دفاع ایمنی میزبان در بخشی بستگی به ساعت بدن موجود زنده دارد." این مطالعه می تواند به طراحی استراتژی های درمانی برای بهینه سازی پاسخ ایمنی بدن و محافظت از بیماران درآسیب پذیرترین زمان منجر شود.
امتیاز: Article Rating
به گزارش بنیان به نقل از  medicalxpress؛ بسیاری از موجودات زنده، سیستم زمانی درونی تکامل یافته ای به نام ساعت شبانه روزی دارند که تنظیم کننده طیف گسترده ای از فعالیت های متابولیکی طی یک دوره بیست و چهارساعته است.
 دکتر Erol Fikrig نویسنده ارشد مطالعه، از دانشکده پزشکی دانشگاه Yale  توضیح می دهد که شواهدی وجود دارد که اختلال در ریتم روزانه، مانند کم خوابی، بر پاسخ ایمنی بدن تاثیر می گذارد،". دراین مطالعه ، ما علاقه مند به بررسی توانایی سیستم ایمنی بدن درتشخیص پاتوژن تحت کنترل ساعت شبانه روزی بودیم و این که آیا اثر وابسته به زمان برای پاسخ های ایمنی وجود دارد؟. "
دکتر Fikrig و همکارانش به بررسی و بیان عملکرد گیرنده 9  Toll-like (TLR9)، یک پروتئین سیستم ایمنی بدن که می تواند DNA باکتریایی و ویروسی را شناسایی کند پرداختند. این محققان نشان دادند که بیان و عملکرد TLR9 تحت کنترل ساعت شبانه روزی بوده و موش های واکسینه شده زمانیکه  TLR9 بیشترین پاسخگویی را داشت، پاسخ ایمنی بدن افزایش نشان می داد. از همه مهمتر، در مدل موشی آلوده، شدت بیماری وابسته به زمان القاء آلودگی بود که به طور مستقیم با تغییرات دوره ای TLR9 مرتبط است. نویسندگان می گویند که ممکن است این مشاهدات بالینی در بیماران سپتیک که گفته می شود دربین 2 تا 6 صبح افزایش خطر مرگ و میر را دارند معنی دار باشد.
این یافته ها نه تنها ارتباط مولکولی مستقیم و جدیدی را بین ساعت شبانه روزی و سیستم ایمنی بدن نشان داد بلکه الگوی جدیدی را در زیست شناسی پاسخ ایمنی بدن با مفاهیم مهمی برای پیشگیری و درمان بیماری ارائه کرد. علاوه بر این، بررسی اثر الگوهای خواب آشفته، سر و صدا، قرار گرفتن در معرض نور شبانه و داروها درسطح بیان TLR9 و پاسخهای ایمنی دربیماران  ICU که اغلب در معرض این عوامل  هستند مهم است. "
ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه