تاریخ انتشار: شنبه 28 اسفند 1395
ویتامینC موثر در مقابله با سلول های بنیادی سرطانی

  ویتامینC موثر در مقابله با سلول های بنیادی سرطانی

مطالعه ای در دانشگاه سالفورد بریتانیا نشان می دهد که ویتامین C در متوقف کردن رشد سلول های سرطانی و در مقایسه با دارویی مانند 2-DG بیش از ده برابر موثرتر است.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، این مطالعه نشان داده است که ویتامینC(اسید اسکوربیک) می تواند برای هدف قرار دادن و کشتن سلول های بنیادی سرطانی که مسئول متاستاز و عود مجدد سرطان هستند استفاده شود.

پروفسور مایکل لیسانتی و همکارانش در دانشگاه سالفورد به دنبال این امر بودند که چگونه می توان سلول های بنیادی سرطانی را با استفاده از طیفی از مواد طبیعی مانند silibinin(خار شیر) و CAPE( از مشتقات عسل) هدف قرار داد و در این میان با کمال تعجب مشاهده کردند که ویتامین C‌بیشترین اثر مثبت را روی این سلول های بنیادی سرطانی دارد.

ویتامینC ماده طبیعی، ارزان و غیر سمی است که براحتی در دسترس است و از آن می توان برای هدف قرار دادن سرطان استفاده کرد. در این مطالعه لیسانتی و همکارانش به اثرات هفت ماده طبیعی پذیرفته شده در بالین مانند stiripentol، اسید کافئیک فنیل استر(CAPESilibinin ،اسید آسکوربیک، اکتینونین، FK866 و 2-DG را روی رده های سلولی سرطانی مختلف بررسی کردند. آن ها دریافتند که آنتی بیوتیک طبیعی اکتینونین و ترکیب FK866 بهترین اثر را در مهار تشکیل سلول های بنیادی سرطانی دارند و در این میان ویتامین C در مقایسه با ماده 2-DG‌تا ده برابر موثرتر است.

پیش از این برنده جایزه نوبل،Linus Pauling نشان داده بود که ویتامینC یک ماده ضد سرطانی موثر و غیر سکی سمی است که مرگ بیماران سرطانی را تا 25 درصد کاهش می دهد. با این حال، اثرات آن روی فعالیت سلول های بنیادی سرطانی تا پیش از این ارزیابی نشده بود و در این مطالعه محققین نشان دادند که ویتامین C به عنوان یک مهارکننده گلیکولیز عمل می کند. مطالعه صورت گرفته نشان می دهد که ویتامینC یک عامل امیدوارکننده در مبارزه با سرطان در بالین خواهد بود و می تواند تا حد زیادی از عود مجدد سرطان، پیشرفت بیماری و متاستاز جلوگیری کند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه