تاریخ انتشار: شنبه 27 خرداد 1391
پدران مسن تر ممکن است فرزندانی با عمرطولانی تر داشته باشند

  پدران مسن تر ممکن است فرزندانی با عمرطولانی تر داشته باشند

اگر پدر و پدربزرگ شما در سنین بالا بچه دار شدند، شما ممکن است زندگی طولانی تری را تجربه کنید.
زیست شناسان فرض می کنند که سرعت آهسته روند پیری مستلزم سرمایه گذاری بیشتربدن درایجاد منابع ترمیم کننده سلولها و بافتهای بدن است.
مطالعه جدید دانشگاه نورث وسترن نشان می دهد که اگر پدر و پدر بزرگ ما در سنین بالا بچه دار شده اند، بدن ما نیزممکن است این سرمایه گذاری را برای آهسته کردن روند پیری افزایش دهد.
امتیاز: Article Rating
به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress؛ دکتر Dan T.A. Eisenberg نویسنده ارشد این مطالعه گفت: "اگر پدر و پدر بزرگ شما قادربه زندگی و تولید مثل در سنین بالاتر بودند ، پیش بینی می شود شما نیز در محیط زندگی تقریبا مشابه ممکن است عمر طولانی تری داشته باشید.
این مطالعه، که درفیلیپین انجام شد، نشان داد که کودکان پدران مسن تر نه تنها تلومرهای ( DNA که در انتهای کروموزوم ها یافت می شود ) طولانی تری را به ارث می برند بلکه ارتباط سن پدر با طول تلومر فرزندان در سراسر نسل های مختلف مستقیم است. تلومرها ی کوتاهتربه نظر می رسد عامل بیماری های ناشی ازافزایش سن است اما تلومرها طولانی تر برای پیشبرد روند پیری آهسته ترمی باشد.
به نظر می رسد که تاخیردرتولید مثل مردان بصورت طولانی شدن تلومرها به فرزندان آنها منتقل می شود که ممکن است سبب گسترش طول عمر و تسهیل تولید مثل در سنین بالاترشود.
Eisenberg گفت که او امیدواراست که این مطالعه به درک بیشتر ما از تکامل روند پیری ، علت پیرشدن ما و راه هایی سازگاری ما با محیط زیست منجر شود.
محققان گفتند : این ایده که اطلاعات مربوط به محیط زیست می تواند بطوربیوشیمیایی از یک نسل به نسل بعد منتقل شود، قطعا چیز جدیدی نیست، اما آنچه در مورد مطالعه تلومرها کاملا منحصر به فرد است این است که ما شاهد ارتباط آن در بیش از یک نسل هستیم."
آنها افزودند که مطالعه آنها به معنی توصیه به تولیدمثل مردان در سنین بالاتر نیست، زیرا که پژوهش های قبلی نشان داده است که پدران مسن تر بیشتر احتمال دارد جهش های مضر را به فرزندان خود انتقال دهند، که می تواند منجر به افزایش نرخ سقط جنین و سایر مشکلات مربوط به سلامت فرزندان شود.
آنها گفتند:" ما می خواهیم ببینیم که آیا تلومرهای فرزندان با پدران و اجداد مسن تر ، مشکلات کمتری در سلامت و بیماری آنها طی افزایش سن به دنبال دارند؟. اما پاسخ به این سوال منوط به مطالعات آینده است. "
ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه