تاریخ انتشار: پنجشنبه 17 مهر 1399
پلت فرم MantarrayTM برای آنالیز بافت های عضلانی مهندسی شده

  پلت فرم MantarrayTM برای آنالیز بافت های عضلانی مهندسی شده

کمپانی Curi Bio از پیشگامان تولید پلت فرم های مبتنی بر سلول های بنیادی برای کشف داروها است و به تازگی پلت فرمی موسوم به MantarrayTM را برای آنالیز بافت عضلانی انسانی مهندسی شده سه بعدی ارائه کرده است.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از news-medical.net، پلت فرم MantarrayTM کشف و تست ایمنی و کارایی درمان های جدید را از طریق ارائه آنالیزهای موازی بافت های عضلانی شده مهندسی شده با پروفایل های عملکردی شبه انسانی مقدور می سازد. این پلت فرم اجازه تست  داروها را به صورت بی خطرتر، کارآمدتر، کم هزینه تر و در مدت زمان کمتر می دهد.

بیماری های قلبی عروقی اغلب شامل از دست رفتن تدریجی قدرت و عملکرد انقباضی قلب هستند و نهایتا منجر به نارسایی قلب می شوند. کاردیومیوسیت های مشتق از سلول های بنیادی پرتوان القایی(iPSCs-CMs) یک مسیر امیدوار کننده را برای مدل سازی نقص های انقباضی مشاهده شده در بیماران مبتلا به بیماری های قلبی عروقی ارائه می دهند.

در این دستاورد نیز، محققین اساس MantarrayTM را بر این کاردیوموسیت های مشتق از iPSCs بنا نهاده اند که با استفاده از آن ها مدل های مهندسی شده و سه بعدی از بافت عضلانی تولید می شود. پلت فرم MantarrayTM می تواند کارایی این سازه های مهندسی شده سه بعدی را به خوبی نشان دهد و در تست ها و غربالگری های دارویی استفاده شود.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه